Calle Wede fick inte spela i Gais match mot Varberg. Märkligt. (Tycker även deras supportrar läste jag)
Nu vet vi inte än på många matcher vilken serie vi kommer tillhöra nästa år men med tanke på tabelläget är det klart man funderar lite på hur man skulle tänka inför nästa år om vi skulle lyckas hålla hela vägen och uppnå målet - allsvenskan.
Jag tycker det inte känns som en främmande tanke att isåfall värva hem Calle. Konkurrens mellan honom och Östlind på vänsterkanten, en vänsterkant i mina ögon som skulle kunna vara tillräckligt bra för att kunna hålla måttet i allsvenskan. Och bara det att få ihop bröderna i FFF igen, tror de gör sig allra bäst hos oss och mycket väl skulle kunna lira hos oss tillsammans den sista delen av karriären (båda två har testat vingarna i ”större” klubbar, är inga unga talanger längre och kanske får lämna drömmar om att bli utlandsproffs och landslagsspelare). Lite Rodevåg-resan liksom. Bli falkenbergare för livet.
Självklart inte en vänsterkant av högsta allsvenska klass, men vi får ju förstås klä oss i en rimligt lagom kostym vad gäller spelarbudget om vi går upp. Allra viktigast att få ihop ett samspelt lag som krigar tillsammans, likt 2014. Dock gärna med lite mer spets och möjlighet att inte nödvändigtvis bara kriga i botten:)
I övrigt skulle man vid avancemang väl behålla i princip nuvarande trupp. Men en vänsterback av allsvensk klass som Englund får tampas med, och kanske en ytterligare försvarare skulle jag tycka behövs också. Och givetvis att man får behålla Hampus i målet.
Jag tar alltså inte ut något avancemang i förskott här med fem poängs försprång och trettiotre poäng kvar att spela om, men det är ju inte förbjudet att tänka ett steg in i framtiden och dess möjliga scenarion. Lyckas vi inte gå upp (vilket hade varit en besvikelse) - ja då är det väl bara att köra vidare, man tappar ett par spelare och får ersätta med framförallt yngre förmågor. Kanske kan få in Calle Wede även i det fallet. Men hade vart gött att gå upp i år så klart.
Mot Skoftebyn!