Som jag förstår Öster så har de ett starkt lag, om än en lite mager trupp på sikt kanske... Skulle jag tippa på ett resultat är det nog snarast tråkigt nog 1-1. Eftersom det är premiär.
Men - gör vi det som vi (nu) ser ut att ha kapacitet till i premiären och det inte låser sig av nerver eller nåt så tror jag vi vinner, antagligen 1-0 eller 2-1 typ isf. Tufft och tajt kommer det bli hursomhelst och Öster har alla möjligheter dem också, men lyckas vi optimera det som vart bra efter cupspelet i matchen i den egna prestationen har vi goda chanser.
Sen är det en premiär. Premiärnerver. "Slumpmål". Första målet alltid viktigt. Sparkar någon back i något lag hål i luften på en tuva och bjuder motståndarlaget på ledningsmålet så kommer det laget fyllas av energi och harmoni. Herr fd FFF-Askebrand i motståndarbåset har såklart sin väl genomtänkta strategi också om hur de kan ställa till det. Gäller att inte utlämna något åt slumpen utan göra jobbet till 100% och ta vara på ett fantastiskt ögonblick i klubbens och stans historia!
Vinna matchen är såklart målet, men ska vi ha chans att göra det vill man franförallt se att spelet är förtroendeingivande så att vi även vinner "rättvist". Det har ju börjat se bra ut, med de nya killarna...
Spännande!
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0