Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46337 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:Målsättningen är given, att gå upp direkt. Rätt tänkt förstås. Dock var det väl inget fel på målsättningen i år heller, men man hade inte spelare/ledare för att greja uppgiften... Frågan är vilka förändringar som krävs för att målsättningen om att gå upp igen ska kunna vara möjlig att eventuellt uppnå. Risk förstås att det bara blir målsättning på pappret utan förankring i verkligheten. Det räcker nog inte att bara köra på som man gjort, ta nya tag och byta några spelare till nästa år, om målsättningen är att gå upp direkt.....
FFF-experten skrev:Om man ändå ska åka ur en serie så känns det på något vis "lättare" att göra det rejält än att åka i sista minuten (förstå mig rätt). Det blir mindre plågsamt. Dessutom kommer vi att få mer tid på oss att "fixa och dona" inför nästa säsong när vi i god tid vet vilka förutsättningar som gäller. Jag håller med Zackie; börja spela in ett nytt spelsystem för nästa säsong redan nu (eller då det teoretiskt inte finns något hopp längre). I år har vi varit tvungna anpassa vårt spel med vetskapen att motståndarna kommer att ha mest bollinnehav. Så ska det självklart inte se ut i superettan. Nästa år är det vi som ska föra matcherna. Ta vara på tiden vi har kvar i allsvenskan och använt denna som en nystart inför nästa år. Jag blev glad när jag läste Patrik Lundgrens kloka tankar i veckan. Dags för nya tag helt enkelt. Vi kommer att satsa på ett återtåg. Vi kommer igen. Vi förbereder oss redan nu. Nästa säsong har på ett sätt redan börjat för FFF!
Visar 1 till 30 ( av 46337 poster )