Det finns ju en tillsatt projektgrupp för arenabygget. Vore intressant att vet vilka som ingått i denna. Medlemmarna i denna grupp måste väl ändå från början listat vissa grundläggande önskemål för att få till en riktigt bra arena. T ex:
1. Hur många åskådarplatser som bör finnas
2. Hur arenan ska utformas (öppen el stängd arena), ståplatser, sittplatser etc.
3. Placering av arenan, väderstreck osv
Undrar vad man kom fram till...
Den nya arenan ska ta 5 500 åskådare. Om man nu kommit fram till att denna siffra är den idealiska för Falkenbergs del så är det helt ok för mig. Men hur i hela friden kan man ha kommit fram till att ha öppna kortsidor?? Den enda förklaring jag kan komma på är att man redan från början planerat att bygga till kortsidorna så småningom. Det finns ju avsatt plats för detta. Men om man då betänker att arenan från början ska ta 5 500 åskådare så verkar ju det också tokigt eftersom arenan med ev tillbyggda kortsidor då skulle ta in ca 8 000 pers. Blir inte en sådan arena för stor för Falkenber? Man vill ju inte ha en halvfull och öde arena. Eller är planen att bygga till en kortsida så att arenan så småningom tar 6 500 pers??
Enligt mig är 5-6000 platser det idealiska för Falkenberg. Vi kommer inte behöva fler platser även om vi skulle lyckas väl i allsvenskan...Med andra ord så kommer vi aldrig att få två tillbyggda kortsidor för då blir arenan för stor.
Hur jag än vänder och vrider på det så blir jag inte klok på hur man tänkt...en öppen arena är en misslyckad arena! En annan sak jag reagerat på är att det enligt skissen kommer att finnas stolpar som håller huvudläktarens tak. Stolparna kommer att stå i vägen för de som sitter lite längre upp på läktaren. Hur har man tänkt där?
Har man verkligen tillsatt rätt personer i den sk projektgruppen? Bir detta bra?