Anfallsbesättningen om jag förstått det rätt just nu inför nästa år: Rodevåg, Vall, Godsway, Zlatan + Gustaf Nilsson.
Blir spännande att se vem den sista anfallaren kan tänkas bli i truppen som ersätter Andrés, men känner trots allt att detta gäng kan va en bra grund OM de inte är för skadebenägna.
1. Rodevåg höll i år, en hel allsvensk säsong, hade jag knappast trott - hans ljumskar brukar ju inte orka med en hel säsong i superettan. Och han blir ju knappast yngre! Men kanske är gubben så erfaren numera med hur han ska träna och spara på kroppen, är åtminstone lite häpnadsväckande att han kunde starta typ varje match i år i en serie med betydligt högre tempo. För gammal, för långsam säger kanske somliga och ändå kan vi summera säsongen med att vi klarat oss kvar i allsvenskan och Rodevåg som FFF:s meste målskytt. Vilken kung han är ändå...
2. Zlatan ju äntligen tillbaka, men vem vet. Lite som det vart med Andrés där känns det som, ovisst om hur han kommer hålla.
3. Vall har haft grandiosa skadebekymmer varje år fram till detta år då han äntligen sluppit besvären. Får hoppas det kan fortsätta.
4. Godsway har ju även han haft skadebekymmer i år, verkar ha en lite klen kropp. Vi får hoppas att han för det första stannar - vilket det verkar som - och att även han kan få en lite mer tålig fotbollspelarkropp med rätt förebyggande träning till nästa år.
Gustav Nilsson - känns spännande tycker jag. Imponerade trots sin ringa ålder när han helt plötsligt fick kliva rätt in i allsvenskan. Killen har väl nästan hoppat över U21-steget känns det som. Lång som en basketspelare. Vem vet vilken utveckling han kan ta nästa år.