Sitter här och funderar lite på värvningarna inför denna säsong. FFF bestämde ju sig för att först och främst förlita sig och satsa på de gubbar som tog laget upp i allsvenskan. Därutöver skulle man försöka täppa igen luckorna som uppstod främst efter Sköld, Eliasson och Ervik.
Med facit i hand gjorde ju FFF helt rätt. De som förde upp laget visade sig ha förmågan att höja sig ytterligare ett snäpp. Stommen höll allsvensk klass.
Hur lyckades vi med värvningarna som skulle fylla ut luckorna då? Ja, Lånet av Sjöstedt blev succé. I övrigt lyckades det väl si så där...(av olika anledningar).
Godsway Donyoh blixtrade till emellanåt men drabbades tyvärr av skador. Andres Thorleifsson, som jag själv trodde och fortfarande tror mycket på, blev skadad. Tibor Joza och Halldor Björnsson hade det bägge svårt.
Blir vi av nyckelspelare även nästa säsong (t ex brödern Wede) så tror jag vi behöver lyckas bättre med våra nyförvärv. Annars blir det tufft...
Fast det har ju börjat bra. Kamal tror jag är ett fynd. Dessutom så kommer ju Svahn tillbaka vilket känns gött...