Första halvlek var inget att orda om, Vi försökte verkligen att föra matchen och skapa chanser, men så uppstod ett hål på högerkanten där Valera och Jurado inte sammarbetade tillräckligt bra. Det utnyttjade Valencia direkt och spelade ut oss på en kontring som resulterade i mål, där Vicente assisterade David Villa som säkert kunde göra 0:1.
Resten av matchen blev en jakt på ett kvitteringsmål, och sista kvarten av första halvlek började vi komma, men samtidigt hade vi inga jätteklara chanser att göra mål på. I andra halvlek kom Agüero in och det blev stor skillnad genast, Han rörde sig över stora ytor i anfallsspelet, detta innebar att vi hade fler alternativ i vårt spel.
Han var ofta svårmarkerad och täckte bollen riktigt bra, dessutom skapade han frisparkar och hade en riktigt bra chans att göra mål på. Bästa chansen för Atlético igårkväll var väl ändå inlägget som två spelare hoppade upp på men ingen kunde få bollen i mål, tror det var Maxi och någon mer som inte kom överens om vem som skulle nicka in den. Sen så kom Agüeros chans, men Valencia-försvaret täckte verkligen allt och offrade sig rejält för varandra och 3 poäng.
Jag tycker att Agüero/Torres fungerade mycket bättre ihop än Mista/Torres. Petrov spelade utmärkt igårkväll och utmanade konstant för att försöka skapa något framåt. Torres var bra sista kvarten i första halvlek, men så såg vi ju vad som hände när han snackade till sig ett rött kort.
Så gör inte en lagkapten, och jag tycker fortfarande och än mer nu att man skall ge kaptensrollen till någon annan, mer erfaren, möjligtvis Luccin/Pablo, skulle även tänka mig att Costinha skulle kunna ta över den även om han inte har varit i klubben särskillt länge.
Jag är glad att någon såg att Kezman verkligen offrade sig för laget förra säsongen med alla djupledslöpningar och all yta som han öppnade upp för sina lagkamrater. Tycker fortfarande vi skulle ha behållt honom.
Men nu sitter vi där efter en förlust mot Valencia, när vi ändå var värda ett kryss och måste tänka igenom vad som gick snett.
Jo, det som gick snett var att vi aldrig lyckades luckra upp Valencia-försvaret. Oväntat? Nej.
Ser verkligen fram emot att Maniche kommer så vi får bättre mittfälltsalternativ. Galleti var faktiskt rätt okej igårkväll, även om han nu inte gjort något större intryck.