V. Elm avstängd? Bör ju inte vara nån nackdel. Kan inte brorsan missa matchen med...?
Jag är fortsatt lite bitter över ”bara” en poäng på Olympia. Känner också att en viss feghet - att inte se till att gå för segern ordentligt smög sig in. Vi har matchen precis dit vi vill ha den och det är som bäddat för den där efterlängtade segern som vi saknat sedan premiären.
Ja, klart en poäng på bortaplan alltid är bra, men... känns som att chanserna är större att slå HIF borta än Kalmar hemma faktiskt. När vi nu verkligen behöver vinna matcher. Jag är inte negativ, men det är lite surt. Inte i närheten egentligen men LITE som känslan efter att vi tappade 3-0 till 3-3 mot Hammarby 2016 och till slut fick vara nöjda med en poäng. Där rök den säsongen. Kan man inte ens vinna i 3-0-ledning, när ska man då vinna liksom. Och när vi skaffat oss ett så bra slagläge som vi hade i helgen till tre poäng tack vare att vi får in första målet och motståndarna både är tämligen bleka offensiven och har svagheter bakåt vi kan utnyttja, ja då är det lite surt att inte också lyckas vinna. Men men, bara att köra vidare! Jag är medveten om att vi förstås kunde förlorat matchen också med lite oflyt och läget hade ju då förstås vart betydligt sämre.
Kalmar...
De har vi traditionellt väldigt dåliga erfarenheter av att möta och de är nog ett av de lagen som är bättre än vad tabellen visar. Hoppas på lite av en bragdmatch. Alla till FA!
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0