Tänk att det går att kopiera Östersunds lir och bara köra in ett nytt lag på några veckor med spelare från division ett och allsvenska bänkar och nytt tänk! Samtidigt som vi harvar på med nåt gammeldags? Skit också. Ja om Varberg spelade ut Sirius så är det väl ett kvitto på att de har irriterande bra skit på gång. För inte alls länge sen tänkte jag att nu åker väl den krisklubben ut, men spelas det på det sättet kan man ju lika gärna vinna den här serien. Det gjorde ju vi en gång. Kvittot fick man när vi slog Häcken borta i cupen, och rättvist dessutom.
Nä, jag tappade lite humöret när jag såg ÖIS-matchen. Okej att vi kommer bli bättre, hade många skadade osv men i första joggar de ju omkring passivt utan nån tanke med nånting ser det ut som :(
Var var presspelet? Rörligheten? Tanken?
Söderström kommer göra mycket nytta, förhoppningsvis Wede med. Och Stoffe kan nog göra ännu ett starkt år. Lite hyfsad kvalitet och bredd på mittfältet ska där ju finnas. Men de måste ju veta vad de ska göra också, vara samspelta och ha en nivå där man alltid visar framfötterna ordentligt!
Jag kan ta en förlust mot ÖIS såklart i en träningsmatch, men inte att laget presterar så dåligt som de gör. Och som ni säger - det är ju inget radikalt nytt gäng som ska spelas ihop, de borde veta hur de spelar även om det är försäsong... kan man tycka?