Simon Bank betygsätter vår presentation på upptaktsträffen (vi fick 4/5 plus):
Falkenbergs FF ++++
Tränaren Hasse Eklund och mittfältaren David Svensson
Men wow. David Svensson kliver upp och ser ut som en Gant-modell, med orange (ORANGE) näsduk i bröstfickan, finfin kostym och intello-glasögon. Otippat. Han tänker fan i mig inte behöva köa till Harrys i sommar.
Eklund har problem med skjortkragen, och får frågor om försvarsspelet.
– Förra säsongen var det öppna salonger och fri bar, säger Eklund, och syftar inte på Harrys.
Thomas Juel-Nielsen är 25, det är han och ett välsynkat försvar som ska täta till hål. Eklund pratar om bollskickligheten hos Amin Nazari, och påstår att David Svensson utvecklat sin teknik (han peakar fan i mig nu, alltså). Underhållningsmässigt… ja, Eklund är fotbollstränare, inte ståuppare.
När Svensson väl börjar prata går han från Gant-catwalken till att vara lite mer halländsk frikyrkopastor, men det är härligt när han säger att ”det finns nåt i Falkenberg som det inte riktigt går att sätta ord på”.
Han har aldrig spelat någon annanstans än i FFF, har aldrig blivit erbjuden så mycket som en back läsk för att flytta, har han påstått, men det här kan ha blivit hans stora genombrott.
(Och här hade jag satt tre plus, när Eklund avslutade med dagens bästa onelines: ”Vafan, hitta ni ingen supporterfråga till oss”. Chapeau).