Vi siktar alltid högre, och jag tror vi kan lyckas även i år om vissa bitar faller på plats och vi får en hyfsad start, men får samtidigt inte bli chockade om vi skulle åka ur. Man hade blivit fruktansvärt besviken och förkrossad givetvis, men det är väl det som hela fotbollssverige går och väntar på skall hända. Även om det skulle skita sig i år tror jag på samma tränarteam om inte årets projekt kommer lyckas, även i Superettan.
Jag tror att en stor del av våra framgångar ligger i att vi tex inte kräver en tränares huvud på ett fat när det går knackigt. Vi har den rätta miljön för att vända negativa trender och hitta tillbaks till rätt spår.
Hur såg du på Henke inför MFF borta i premiären förra året, efter förlusten i genrepet mot Värnamo med till synes obefintlig kvalité eller tanke på planen?
Nyförvärven, hur var de? Halldor, vår nye Eliasson? Thorleifsson, mer skadedrabbad än de första?
Godsway, lämnade han mer att önska? Tibor Joza... Sådär va?
Men det gick att bygga nåt bra av det förra året med. Med lite arbetsro och supporterstöd.
Årets nyförvärv verkar åtminstone mer lovande än förra årets. Kwakwa och Mostafa har imponerat på mig. I Jakobsen har vi medvetet värvat en spelare med lite mer divalater möjligen, och sådana får hanteras på bästa sätt för att komma till sin rätt.
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0