Ja det är den andre jag tänker på med. Fredheim eller Persson, vad finns mer för tänkbara alternativ?
Tur inte jag är sportchef... Riktigt bra jobbat med de två senaste rekryteringarna... På't igen bara ;-)
Hört rykten om att Halda Kabil är på väg till FFF och att hans assistent kan bli en kille vid namn Zvezdan Hroh som bland annat tränat FFF i juniorallsvenskan . Kan bli flopp , kan bli succé, den som lever får se.
Rosengård knip näbb. Men ja om det är ett sånt bra steg att gå till HBK kanske det vore nåt för Henke med?
Nej, men för varje dag som går känns det mer och mer som att vi måste hitta en ny tränare nu.
Fortsätta på spåret "misslyckade Landskronatränare" - Jörgen Pettersson? :)
Vilket lyft att gå från 13:e placerade laget till 10:e placerade laget. När din tjej lämnar dig för mig är det ett lyft för henne däremot. Stor skillnad där.
Stannar, stannar inte: Det är flera än Henke som tagit sitt ansvar för laget.
Wedes exempelvis o Otto Martler,och tobias carlsson m.fl.
Henrik L talar alltid om kollektivet men är det alltid rätt? Någon gång måste han förorda någon individuell spelare som varit bra i matchen.
Jag är annars för kollektivet men man måste dock även sporra laget individuellt.
Nån som kan förklara vad det var för skillnad på det där "one year rolling"-kontraktet och ja bara ettårskontrakt helt enkelt. Känns bara som ett hittepå, absolut ingen skillnad i praktiken......?
Sitt ner i båten lite nu va? Visst, att byta från FFF till HBK är inget jättesteg, men det är trots allt ett steg uppåt. I HP häromdagen framgick det att vi omsätter dubbelt så mycket, vi vann derbyt med 4-0... Då ska vi inte ens börja snacka om vad klubbarna har åstadkommit historiskt.
Sedan om vi vill ha Wede-bröderna eller om de vill ha oss, återstår att se. Någon snackade om att vi hade tagit Boman och Stojan. Jo, men hur många har gått andra hållet genom åren?
Som sagt, sitt ner i båten.
Trist att vara neggo men det känns inte riktigt bra att besked om Henke dröjer... Borde kunna ge snabbt besked om inget annat lockade. Skulle vara bra att inte behöva byta tränare i år igen.
Tror aldrig Wedebröderna går till HBK i alla fall. Rimligtvis byter de upp sig om de inte stannar och det utesluter ju Halmstad. Tror de stannar. De gillar Falkenberg som alla andra.
En snabb statistisk övning gav följande:
Borta släpper vi mål i snitt minut: 63
Hemma släpper vi in mål i snitt minut: 51
Vad säger det?Kanske inte så mycket men borta har vi släppt 12 mål efter min 70 mot 4 hemma.
Att stänga sista 20 minuterna borta blir huvuduppgiften nästa år, med fembacksklinje som ett givet vapen, då borde också ett mål vara att kunna etablera sig som ett stabilt mittenlag.
Så nästa år hoppas jag på två spelsystem.....oavsett tränare!
Alltså med tanke på tex det som sägs i denna artikel från förra veckan, och med tanke på att Blåvitt sägs ha skaffat ny tränare och inga andra rykten ploppat upp tycker man ju att det borde falla på plats med Henke... Helst idag... Kom igen!
Blytungt resultat Gefle tar med sig att spela på i returen på Strömvallen. Svårt att se LSK vinna med 3-0 där...
Så blir nog till att möta Gefle nästa år igen!
Öster ligger under med 3-0 mot Frej ser jag... Käre nån...
Lennartsson är nära
Blåvitt vilket nog innebär att Henke inte går dit. Ge oss ett härligt besked imorgon att Henke stannar, och om han gör det då tror jag att wedarna och Otto skriver på...kämpa Henke!
Ja och här fick man bekräftelse på det angående Anton å Calle:
"-Det finns fyra andra allsvenska klubbar som är intresserade utöver Falkenbergs FF, avslöjar spelarnas agent Martin Klette för FP.
Har FFF erbjudit en förlängning?
– Ja, det har de. Anton och Calle trivs bra i klubben och med tränaren Henke Larsson. Först får vi avvakta och se vad som händer med honom, och därefter får vi se vad förhandlingarna med Falkenbergs FF kan leda till."
Viktigt att Henke stannar! Tycker jag han kan va go nog att göra, så vi slipper byta tränare efter bara ett år igen!
Skulle återigen visa på karaktär hos Henrik isåfall. Att inte dansa efter medias pipa som säger "finns inget mer att göra i FFF, han har fått ut max av Falkenberg" och att Gulvitt endast är en ettårig språngbräda. Han behöver inte ha någon panik att komma vidare i karriären med det han har på fötterna och som den storstjärna han är. Ett år till hoppas jag på, sen kanske dags att ta över Celtic. (Eller HIF, vilket vore förståeligt med tanke på rötterna).