Kakan: Nej, jag lugnar mig inte, haha :)
Elias ar precis vad vi sokt efter pa det centrala mittfaltet - en kvick arbetsmyra med lungor a stal, som dessutom kan bade pass, skjuta och kuta som en galning, bade offensivt och defensivt. Han ar i sina basta ar som spelare. Nar RG antligen forsvann, sa hade jag hoppas pa en cementerad plats for Elias, men icke.
Salvio gjorde det riktigt bra i benfica, ingen tvekan, men han ar yngre och jag ser helst att han kan vanta annu en sasong, da han i dagslaget kan komma att konkurrera med bla Reyes(forutsatt att de bada ar amnade for hogerflanken) och Juanfran... En position som aven Arda bemastrar.
Jag vill garna ha kvar Elias da han har spelkvaliteter som de flesta av vara centrala mittfaltare saknar - dvs mer an "enbart" duttande och den fysiska delen.
Diego ar dessutom trequartista(vad kallas det i Spanien?) och borde ej vara konkurrent till Elias, om nu inte tranaren kanner for att gora "en Perea" och vispa om hela javla laget.
Aven Miranda skulle gatt fore enligt mig, da vi trots allt har en Cabrera som masta vara nara Spanskt pass, Pulido, Perea, Godin och Dominguez - alla som slass om 2 platser...
Miranda i ett lag med mindre press = enklare att lara sig den Spanska fotbollen.
Sa nej, hur jag an vrider och vander pa det, sa blir jag forbannad.
Overflod pa hogerkanten, overflod pa mittbacken, medans vi sitter pa enbart EN rejalt bra tvavagsmittfaltare... Enligt Atleti logiken sa skall man sjalvklart skicka ivag den som ar en bristvara.
/Bitter som fan.