Jeppe_h//
Vilka gamla glansdagar pratar du om? Menar du det Galacticos med tex Zidane, Ronaldo och Beckham som åkte ur CL på Bernabeu med huvudet före mot Arsenals halvfjortisar i åttondel? Upplys mig gärna vilka glansdagar du pratar om?
Real är inget nytt lag och fanns redan då jag började hålla på Atlético, och ja, jag hade ett val, jag kände för Atlético.
Om Atletico skulle vinna med spelare som Ribery, Kaka och Ronaldo så är det inget jag eller någon riktig Rojiblanco skulle tycka vara väldigt kul, hur svårt det är att förstå, så håller jag på Atlético för helt andra anledningar än det du kanske fått för dig.
Tro mig, det finns inget roligare än att spela ut Real på Bernabeu med att lag som kostar 10 gånger mindre än Real, det är sånt som är charmen med lag som Atlético, Sevilla och Villarreal.
Man kan relatera till mycket här i livet och situationer till varför jag håller på Atlético. När jag kollar på film så håller jag alltid på the underdogs, gäller även fotboll, och i vanliga falla kan man inte bli med underdog än Atlético i stora sammanhang, och det just det som är charmen.
Real kan värva vem dom vill eller för hur mycket dem vill, det påverkar inte mig, det som kan göra mig arg är om de börjar dra i våra stjärnor, men som tur är så kommer Agüero inte spela för Real för alla pengar i världen, återigen, charmen jag pratade om.
Dock kan det vara irriterande att folk ständigt surra i örat och dyker upp framför och säger, "Nu är ni avundsjuka va"? Va, nej, verkligen inte, jag håller på Atlético, jag är en född underdog och älskar att slå ur underläge, det är livets elixir för mig. Atlético är Atlético och vill inte att Atlético någonsin blir något annat.