mina 8 punkter:
1) Franco ska vara förstamålvakt, ingen rotation, Coupet är backup, inget mer. Barcelonamatchen var en skandal rent taktiskt från Aguirre. Då Franco är en bra reflex och linjemålvakt men dålig på att komma ut och plocka ner inlägg är han perfekt mot Barca, hur mycket höga inlägg tror Aguirre att Barca mäktar med per match. De flesta Barcamålen som gjordes mot oss var exakt Francos påse av chips.
2) Hämta hem Reyes i Jan, rotera med Maxi, Simao, Miguel och Reyes. bänka LG eller rotera han med Maniche och RG.
3) Hämta en naturlig riktigt bra "högerback", det är inte accptabelt att under en säsong med stora förväntningar om toppstriden att spela en mittback där bara för att han är snabb. På den positionen är det viktigt även med offensiv kvalite och allt vad det innebär med inlägg, skott, passningar, överlappa, göra sin kantgubbe ibland osv.
4) Aguirre, sluta skydda spelarna hela tiden för fan!? det är minst sagt patetiskt.. gå ut i pressen och va arg, ge spelarna en riktig offentlig känga ibland! du har ju fan ingen pondus människa, tveksamt om ens spelarna tar dig på allvar.
5) Kun ser hemskt sliten ut som, måste kunna spela nån av de yngre i lite enklare hemmamatcher och låta Kun vila ibland.
6) Jag förväntar mig och kräver att man ska slåss om varenda cm på planen i derbyt, att Ufo gör offensiva raider och att FSP räddar bollen på mållinjen med bröstet, alla ska vara överallt och ge 200% för att vi ska förlåta den slappheten och ointresset som visades sist, att vinna är en bonus, men jag vill se hjärta, Real ska inte få andas, basta!
7) Vill ha mer spanska spelare i truppen inom en snar framtid, kolla topplagen, det är också våran framtid, tänk va roligt att se en startelva i framtiden med De Gea, Nacho, Miguel, Keko, RG osv, balanserat av tex Kun, Banega och Heitinga. Jag tror det är viktigt att ha inhemska spelare, det ger mer passion i laget och viljan.
8) Spanska domare måste få en egen talkshow 2 kväller i veckan där dom får synas, och eventuellt diskutera Barca.
ps. inte utav bitterhet, men som en fotbollsälskare, Barcas saknar idag helt integritet och heder på fotbollsplanen, finns inte att hitta, det man såg mot Schaktar, och frisparken mot oss och en del annat, och alla de skandalösa straffar man haft med sig hittils, inte bara mot oss, men Espanyol och alla som råkat ut för denna integritetsbefriade lag, det är makalöst hur 2 medaljlösa säsonger kan göra spelare till grottmänniskor.
Det gör ont att säga, men Real har spelat mycket hederligt och ärligt. Skulle inte göra lika ont i år om Real tog guldet, bara inte en omoralisk domarkår och ett integritetsbefriat lag som Barca vinner, det vore hemskt för ligans heder.