1-1 känns som föregående talare ganska rättvist.
Tankar:
Lagutttagningar är under all kritik då Atletis högerkant i första halvlek var icke existerande med Perea och Maxi, det hände absolut INGENTING på den kanten, Perea ska aldrig mer spela högerback! hör du det Aguirre! Är orolig för Maxis form senaste 12 månaderna som gradvis har pekat neråt, han är inte hälften av den spelare han va för 2 år sen, som sagt, väldigt oroväckande.
Simao gör det han ska göra, det vanliga, inte mer och inte mindre, han vaknar, går till jobbet kl 09.00 och kommer hem 17.00, en dag på jobbet, han idag gjorde det Simao brukar göra.
Ufo och Heitinga klickar väldigt bra i mittlåset, dock kan Heitinga ibland gå bort sig med otajmade beslut, detta beror säkert på orutin, ålder mixat med ej 100% sync med lagkamrater än.
Ufo är stabil som Gibraltars Rock i sundet mellan Spanien och Marocko, mycket rutin och erfarenhet, vilket är vädigt viktigt och som syntes tydligt idag, kaptensmaterial nån?
Assuncao har hållt en jämn nivå fyra matcher igenom och visar att han klarar platsen som ensam pivote ganska bekvämt, är lite slarvig ibland i olika förvarsmoment, men det syns klart och tydligt att den mannen har 2 nivåer till uppåt, och slarvigheten är pga försäsongsfysiken.
RG var lagom stabil, gjorde inget speciellt utan höll sin position och gjorde det helt ok, kan vara mer inblandad i spelet om han vill, fick dock iväg en riktig patenterad RG kanon från utanför straffområdet mot vänstra krysset i slutet på första halvleken, hur Tolucas målvakt nådde bollen med fingertopparna måste jag se en närmare repris på.
Forlan vill mycket, löper mycket, har några halvdana avlsut plus ett longskott som går några meter utanför kryssribban annars så ser lite otajmad och ovan ut med sin nya vapendragare Pongolle, som stundtals visar kvickt fotarbete och snabbhet, har tendenser till att tekniskt komma förbi motståndare eller hålla i boll, kom inte till några riktiga avslut, behöver dock mer tid att skolas in med Forlan då löpningarna och förståelsen mellan dem inte riktigt stämmer än, hur han funkar med Kun kvarstår att se.
Coupet är en riktigt stabil målvakt, inger förtroende i utespelare om att "den här bollen plockar jag ner, det är lugnt" typ, 10 nivåer högre förtrondeingivande än tex Abbiati, förvaret verkar lita på han kort o gott, målet som Toluca gör är från frispark och tar på muren, byter lite bollbana och ställer Coupet, kan inte lastat för detta, i slutminut av matchen så räddar han Atleti från ännu en förlust du han är snabbt ute, är nere på marken och reflexräddar med en hand på ett hårt skott snett från sidan, värdsklass på den räddningen!!Lopez ser pigg och offensivglad ut mellan varven och gör sitt jobb, mycket stabil, täcker upp bakåt också, gamla Lopez tillbaka?
Om våran högerkant var i koma i första halvlek så fick den en mindre elchock när Reyes byttes in, han fortsatte precis där han avslutade förra matchen, på den pigga, glada, löpvilliga och tekniska sidan dvs, Atletis anfallsspel gick från första växeln till femte växeln, han hade direkt några farliga löpningar med boll, fina passar och ett bra skott första 5 min!, mer än va hela laget åstadkom hela första halvlek, Aupa Reyes! Fortsätt så och jag kommer personligen åka till Madrid och bänka Maxi, allt annat är ett tjänstefel av Aguirre om Reyes fortsätter övertyga på detta viset.
Miguel hade gjorde samma pigga inhopp som Reyes, fast numret mindre, väldgt teknisk liten grabb dock, ska bli spännande att följa i år.
LG kommer in och visar att gammal är äldst och den vise gör direkt mål, på vilket sätt är jag inte säker så jag hämtade kokosbollar från köket för att ge mig själv en sockerkick, men resten av matchen var LG ganska pigg och tekniskt glad,
Stabil avbytare.
Cleber in i andra istället för RG, och det syns direkt att brassen trivs högre upp på plan, väldigt bra driv i steget med boll, ganska teknisk, svår att ta bollen av, försöker ofta hitta med djupledsbollar till yttrar