Tänkte komma med mina tankar såhär i efterhand.
Heitinga skulle vara en otroligt bra värvning, ersätter Pablo eller Pernia. Pato skulle jag absolut inte tacka nej till. Dock tror jag inte att det kommer hända. Men lek med tanken att vi skulle ha ett 3-manna anfall med Kun, Forlan och Pato. Är jag den enda som dreglar?
Jag tycker att ett 4-4-2 system är bäst. Det är ett säkert alternativ, och som jag tycker ger oss stabilitet. (Något som behövs)
Jag har även funderat på vem jag tycker har varit vår bästa värvning. (Hittills) I år har några av de nya visat sig bli nyckelspelare (Forlan, Simao, R Garcia)
Anfallsspelet har gått så bra, under STORA delar av säsongen. Kuns och Forlans samspel har fungerat perfekt. De har en mycket stor del i framgången.
Men sedan tänker jag på Simao. Han har varit mer viktig än vi tror. Såsom han spelat på sin kant: fantastiskt! Han har löpt, utmanat, hjälpt till hemma. De fasta situationerna som vi inte hade något att tillföra på förra säsongen, har plötsligt blivit farliga - tack vare Simao. Han har även visat sig vara viktig, eftersom Maxi inte gått så bra på sin kant. Det står och väger lite där
Jag tycker verkligen inte att man ska göra sig av med Reyes. Han har kvaliteer, men att Aguirre inte valt att satsa på honom är en annan sak.
Hoppas allt är OK med Simao nu.
Sedan en liten mer oseriös sak: skulle vi inte kunna hitta på smeknamn till spelarna istället för att kalla de för deras riktiga namn? :)
Uppdatering: Zoran, inte det man behövde höra nu. Får hoppas att din magkänsla är lika bra som Mistas högerfot..