Tycker att 4-4-2 funkar väldigt bra, och en 4-2-3-1 skulle bara innebära en minimal förändring, så det kvittar.
Att innermittfältet inte fylls på i våran 4-4-2 oftare har nog mer att göra med vilka spelartyper Aguirre väljer att spela med i mitten, det spelar nog ingen roll om R Garcia får spela längst fram i en diamant, han kommer ändå hamna längre ner i banan pga va hans deffensiva mentalitet, det har nog mer med spelartyper och deras mentalitet att göra än formation i slutändan.
Nu har Aguirre valt två lite mer deffensivt inriktade innermittfältare, nu är R Garcia i mina ögon inte tillräckligt deffensiv skicklig pivote att han klarar den rollen själv, även fast han sliter, det är därför Aguirre har lagt två st pivote där för det ska funka tror jag.
Skulle vi tex lägga Jurado eller Miguel framför Garcia tror jag mittfält skulle bli väldigt svagt då dessa fortfarande är fysiskt och mental outvecklade och inte har det samma snabba 2 sek före motagning fotbollstänkandet som tex Fabregas för att slippa åka på smällar eller bli av med bollen.
Den jag känner som utan tvekan har stark fysik, bra fotbollstänkande och kan skolas om till en spelfördelande mittfältherre är faktiskt Maxi, jag tror en lite mentalt omskolad Maxi och R Garcia skulle dominera mittfältet.
...............Ustari................
Ujfaluji....Perea...Pablo.......Lopez
............Maxi....Garcia...........
..Miguel......................Simao..
...........Forlan...Aguero...........