1) Spelare som måste lämna i sommar om vi spelar i CL nästa år:
Mista, Eller, Pernia och Maniche.
2) Spelare som har våren på sig att bevisa att dom ska vara kvar:
a) Reyes : Har mycket kapacitet, men får ut för lite för att det ska räcka att vara kvar i truppen.
b) Motta : Är en bra spelare, men är skadad allt för ofta för att vi ska ha nytta av han i en trupp rotation, han tar bara upp plats idag.
c) Cleber : Har sett han spela i Santos när dom vann ligan, en klassspelare som är bra på allt, men Aguirre verkar ha förstört hans självförtronde, inte i närheten av samma spelare jag kollat på förut, hoppas han visar lite mer under våren.
d) Seitaridis: Har iofs vart skadad, men tycker han en del att bevisa ändå, enligt passar denna långsamma ytterback inte i vårt spel, en ytterback som inte kan utmana, dribbla och komma runt ibland är inte ytterback, det är en mittback. Vårt anfallsspel blir lidande då mittfältarna allt för ofta får lägga passen snett bakåt till Seita istället för i djupled.
e) Franco : Är en bra målvakt, men skadar sig för mycket och på så sätt lägger alldeles för stor press på klubben att ha en lika bra andra målvakt, att hitta så bra målvakter i dagens fotboll som dessutom måste sitta på bänken är näst intill omöjligt, Jag föredrar ryktet "Kameni" från Espanyol och en en av våra egna talanger som tex De Gea som andra målvakt, då Kameni sällan skadar sig.
3) Spelare jag tror på som truppspelare:
a) Jurado : Mycket bra mittfältare med ett grymt steg som måste få spela mer för att utvecklas, många har glömt att denna spelare var ordinarie under vår 06/07 säsong och var en av lagets bästa på sin vänsterkant när Petrov va långtidsskadad, ständig farlig och utmanar back, enligt bästa Atleti spelare säsong 06/07, notera att han då kom direkt från secunda där han va dominerande.
b) L Garcia : En ypperlig allronder på mittfältet som passar bäst som inhoppare, inget mer, denna man startar man inte matcher med, så länge tränar vet om det så tror jag på Garcia.
d) Valera: En Valera fit for fight är en mycket nyttig truppspelare och en bra backup till ordinare högerback, vem kan glömma matchen mot Barca innan skadan då han totalt raderade bort Ronaldinho från att existera som fotbollsspelare, magnifikt Valera! mer av den varan tack!
e) Lopez : har kapacitet att vara en bra landslagsback, börjar bli bättre och borde ta tillbaka sin vänsterback position när Pernia dumpas i sommar. En fråga dock, vad har hänt med hans mycket farlig vänster doja vid frisparkar han hade för 2 år sen, den va hyperfarlig, idag är den som mest matt, men jag tror på att han kommer tillbaka.
f) Ze Castro : Mycket bra mittback med nåt har hänt med hans självförtroende, enligt mig lagets bästa mittback 06/07, i skrivande stund kommer jag ej ihåg om han blivit såld till sommarn eller inte? Annars så är formstark Castro både bra backup och startspelare.
Resten är där dom är.
Gärna intryck och kommentarer
Peace, Aupa Atleti