Jag har inte haft tillgång till Internet under veckan, ni vet själva hur jobbigt det är.
Kanske lite off-topic, men jag måste få skriva av mig lite. Nu går det säkert bra med gruppsegern i hand, eller?
Jag såg matchen mot Recre, så låt oss börja bakifrån.
Abbiatti är en ypperlig ersättare åt Leo Franco, inget snack om den saken. De är rättså lika i sitt sätt att agera, men jag håller Leo Franco som den målvakt som drar det längsta strået.
Han har agerat på ett lugnt och förtroendeingivande sätt enda sedan förlusten mot Villareal, tycker jag. Bra på linjen, stark i luften och hyfsad på fötterna. Abbiattis svaghet är markspelet, det är en pärs så fort han får bollen !
Backlinjen mot Recre var bra, iaf tre fjärdedelar. Jag tror ni vet vem den sämre fjärdelen är. Att överhuvudtaget fundera på att BRÖSTA ner en boll vid eget straffområde får en att fundera om Pernia har alla hönsen hemma. In med Lopez ! Eller och Pablo imponerar, Pablos kapacitet är vi medvetna om men Eller blir bättre och bättre i mina ögon. Den enda av våra backar, tillsammans med Ze, som kan SPELA fotboll.
Pereas plats är på innerbacken, och det märker man. Men en fullgod ersättare till Seita.
Mittfältet i matchen mot Recre var jag faktiskt nöjd med. Istället för att bara spela i sidled så hade man ett rakare spel framåt och mycket fler och bättre crossar. Detta ska vi tacka Cleber för. Simao gör en bra match, likaså Raul. Dock börjar jag fundera på om Maxi får ut all sin kapacitet på en yttermittfältsplats. Varför inte skola om till anfallare ?
Anfallet finns det inte så mycket att säga om, förutom att det är ett av de vassaste i Europa. Kanske inte i matchen mot Recre, men ändå.
Skönt med gruppseger, det är som någon redan sagt här innan: såna här matcher skulle slutat med förlust förra året. Det är den stora skillnaden mellan fjolårets och årets upplaga av vårt kära Atleti !
Skönt att skriva av sig lite. Nu blir det bingen och imorgon inköp av julklappar och uppladdning inför helgens fotboll.
AUPA ATLETI!