Får man lov att lägga sig i diskussionen..
Sissoko skulle kännas ett steg bakåt då han är en högst medelmåttig spelare som oftast har en kavalkad av felpassningar, inte alls stjärnan vi söker på den deffensiva positionen just nu, allt är ju ändå relativt, beror på vad man jämför med, om man jämför med Maniche och Motta är Sissoko ett steg frammåt, men om man ska matcha våra ambitioner är Sissoko ett steg bakåt, ska man tänka i Sissoko klassen så föredrar jag att lösa ut Borja Oubiña från Celta.
Det finns några saker ja skulle vilja att klubben gör i vinter.
1)Släpper av Mista på närmaste hållsplats med en ryggsäck och lite busspengar, samtidigt svänger förbi och hämtar upp Braulio.
2) Sälja Reyes då jag tycker Maxi, L Garcia, Simao, Miguel och Jurado räcker gott o väl.
3) Anställa privatdeckare för att skugga Arsenal scouter i Frankrike då dom har en förmåga att se talang i en div 3 spelare medans alla pratar om storstjärnor, vi ska själva ta en titt på varenda spelare Arsenal ens haft intresse för eller är intresserade av i framtiden
4) Lägg ner projekten Quaresma och Arteta även då jag anser att Arteta är en bra mittfältare så har vi redan intressant namn och även egna produkter på den positionen, Tycker Cleber, Jurado, Miguel, Costa känns intressanta nog, sen har vi Mario och Camacho, även L Garcia kan spela där. Tycker vi ska ge dessa herrar lite med chanser innan vi plockar hem massa storstjärnor, Har ni helt plötligt glömt hur mycket Jurado fick ut bara sin första sässong hos oss, han va väldig viktig och va instrumental på mittfältet när vi höll oss på femteplats till den sista omgången, ge han mer speltid så ska ni se vilken suverän spelare han är.
5) Maniche måste bara säljas, han kommer inte bli bättre än så här, även om han är helt ok nu så det för låg högsta nivå för att matcha våra ambitioner, tyvärr.
6) Sluta kolla på massa portugisiska och utländska spelare och dra hem en spansks stabil stark och snabb mittback till Calderon istället, det finns en hel del såna faktiskt.