Atlético spelar ganska dåligt och det är mest individuella prestationer från Agüero och Reyes som står ut så här i första halvlek rent offensivt.
Leo Franco räddar straffen som förvisso inte är särskilt bra slagen, men han går åt rätt håll och får sedan ta emot två skott till. Seitaridis har haft det riktigt svårt i den första halvleken efter den fina starten och skottet som räddades av Almerías målvakt.
Jag tycker även att Cléber klarar sig ganska bra på mittfältet, han har visat upp ett fint steg, ett skott som han kan utnyttja mycket mer, men samtidigt gör han ofta rätt när han spelar bollen för Atléticos spelare är väldigt snabba.
Almería pressar annars väldigt hårt, det har börjat avta lite efterhand eftersom de inte orkar springa så där mycket i 90 minuter.
Det verkar även vara ganska svårt att spela på den här planen då bollen studsar väldigt mycket, sen tycker jag att Maniche blir alldeles för mycket av en alibi-spelare när han spelar hem bollen till mittbackarna som inte kan slå en långpassning om det så gällde deras liv.
Bättring på mitten och jag vill gärna se Cléber komma med lite mer i anfallen.