Jag är glad över att man värvar många bra spelare, men herregud, upprepas inte samma misstag som ledningen begår varje år, dvs, 'för många värvningar leder till mindre kontinuitet'? Luis Garcia borde vara sista värvningen för säsongen, man har ju knappt tid att spela ihop laget...Eller?
Jag har hört från vissa Portofans att Quaresma är en publikfriare, alltså en som bara showar men som ofta inte lyckas komma någonstans med sina finter. De berätta att de inte skulle bry sig så mycket om Quaresma lämnade. Jag tycker själv att det vore onödigt att värva honom, då han skulle vilja vara ordinarie i ett lag som knappt spelar i Europa, det tror jag inte att han skulle vara. Vem skulle han i så fall peta? Och ifall Maxi eller Petrov blir skadade, så borde Diego, Miguel, Jurado eller kanske t.o.m. L. Garcia kunna vikariera på den positionen. Varför värva så många offensiva spelare, vi har ju minst två personer på varje offensiv plats i startelvan. Pengarna ska sparas till den dag man verkligen behöver spendera dem...