Hmm...Lugna och fina nu gubbar... ;)
ska ge min syn på laget, jag ser "bara" matcherna som går på teve samt följer nyheter, matchrapporter osv så min bild är ju inte fullständig, men ändå.
Som jag ser det så har vi en grymt bra centrallinje. Franco, Perea, Ibanez, Colsa/Sosa, Luccin, Ibagaza och Torres är, hävdar jag, världsklass.
Vidare har vi Grönkjaer som börjat mycket bra och mycket väl kan komma att utvecklas till en succé. Att han kan spela på bägge kanterna gör honom än mer använbar.
Sedan börjar dock våra problem.
Våra ytterbackar är inte bra. Lopez kan kanske anses vara godkänd men saknar det där lilla extra. Högerbacken anser jag vara på tok för svag och detsamma gäller (oftast) högermitt. Aguilera(f'låt), Jorge eller för den delen ibland Nano. De håller inte. Jorge är rentutav värdelös. Klen fysik, dåliga dribblingar, katastrofala inlägg. Inte direkt att han förtjänar tröja nummer tio...
Tänk om vi hade haft en lekkamrat till vår gud, Torres. Salva är ju kallare än Alaska och måste bara bort bort. (Att han ryktas vara en riktig partyfjolla höjer inte hans aktier hos mig direkt).
Sammanfattningsvis. Just nu är vi inte bättre än tabellen visar, men jag har hopp inför framtiden. Försök knipa en UEFA plats och förstärk på rätt ställen till nästa säsong, så kan det blir riktigt riktigt bra.
Till sist tror jag att mental träning vore på sin plats, bortaspelet kan inte fortsätta såhär.