Skönt med ytterligare en seger trots att spelet ej övertygar. Det är lustigt att laget kan ligga så bra till när spelet ej funkar, bortsett från andra halvlek mot Bilbao. Hur bra blir de då inte när spelet fungerar?
Problemet, så som jag ser det, ligger främst i försvaret och det defensiva mittfältet. Alldeles för många farliga sidledspassningar och drällande med boll. Det ser ibland okoncentrat och slarvigt ut. Simeone i backroll är en direkt säkerhetsrisk. Även Calvo är lite virrig. Visserligen saknades Lequi, men även han har på senare tid drällt lite väl mycket med boll. Sergi är den enda som klarar sig från kritik från min sida. Och då trodde jag ändå, när säsongen började, att han skulle vara gammal och trött. Så fel jag hade. På mittfältet är De Los Santos rent katastrofal (snälla Manzano, ta in Movilla!!) och drar bara på sig gula kort. Välförtjänta sådana, då han är väldigt vårdslös i tacklingarna.
Laget är för beroende av att Torres och Ibagaza skall ha en bra dag, vilket de alltsom oftast, tack och lov, har. Nej, det behövs en rensning i laget och nytt blod. Min stora önskan är att se Henke Larsson i den röd-vita tröjan tillsammans med Torres, och jag fick skrämselhicka när Aftonbladet gick ut med att han var klar för Barcelona. Felaktigt, som det visade sig...
Forza Atleti. Siempre Fiel. F/A