Atlético - Forum

Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
Diskussionsforum Atlético
Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?
465 registrerade röster.
Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
465 registrerade röster.
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 38 | 28 | 4 | 6 | 88 |
2 | ![]() | 38 | 26 | 6 | 6 | 84 |
3 | ![]() | 38 | 22 | 10 | 6 | 76 |
4 | ![]() | 38 | 19 | 13 | 6 | 70 |
5 | ![]() | 38 | 20 | 10 | 8 | 70 |
TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
eduardo c skrev:Håller med resten av forumet, Vart är bäst att köpa biljetter till Malmö - Atleti, och i vilken bar syns vi innan matchen? Jag är medlem i supporterklubben, Zoran, finns det chans att man lättare får tag på biljetter till bortasektionen i malmö då?
zoran skrev:Ledsen att jag inte besvarade ditt tidigare inlägg. Såg det inte. 1) När det gäller TV-rättigheterna kommer klubbarna bakom Madrid och Barcelona åtminstone kunna investera i rätt saker med tanke på att det finns en annan typ av reglering i Spanien idag i jämförelse med hur situationen såg ut i på 1990-talet. Mycket tack vare EU:s krav på Spanien som land. Det är bra för tävlingsbalansen om TV-pengarna fördelas rättvist. Madrid och Barcelona är dock överlägsna resten av ligan ekonomiskt idag och det är deras egen förtjänst affärsmässigt och marknadsföringsmässigt. Atlético brydde sig exempelvis inte om att marknadsföra sig utanför Spanien (på allvar) innan 2010. Innan dess försökte de med halvhjärtade kampanjer via AXN och diverse utlandsturnéer, men det räcker inte. Ingen i Spanien tar ifrån Madrid och Barcelona vad som är deras förtjänst, de är snarare stora beundrare av de båda klubbarna i det fallet. 2) När det gäller Atléticos skuld som är bra mycket större än enbart skatteskulden så är det inget snack om saken. Klubben måste beta av alla skulder. Där är till och med Enrique Cerezo, Miguel Ángel Gil Marín och supportrarna helt överens. Det är förövrigt det enda de är överens om. För supportrarna spelar det dock visst roll vilka det är som har gjort dåliga affärer och nästan begravde klubben vid millennieskiftet. Familjen Gil fick efter en rad olika rättsprocesser sitta kvar på posten som klubbens ägare tillsammans med Cerezo och det är pg.a. de €205 miljonerna som de genererade i rena skulder inom loppet av två säsonger som klubben idag tvingas betala. Det är dessutom med supportrarnas pengar som de betalar av alla de här skulderna för att de idag är tvungna att göra det, återigen, pg.a. EU pressar den spanska staten, som i sin tur pressar LFP som i sin tur pressar Atlético. Atlético har utan tvekan fått en fördelaktig behandling (precis som Madrid med träningsanläggningen, i jämförelse med exempelvis vad stenhårda brittiska tjänstemän skulle göra), men det är en situation som kan jämföras med den som brasilianska klubbar upplevet under mängder av år. Politiker klarar inte av att stänga verksamheten eftersom det finns ett massivt socialt tryck från vanligt folk. Det ger inga röster i val om politiker X går in och stänger ned klubb Y. Och ja, ett Glasgow Rangers är minst lika viktigt för de sociala massorna som exempelvis Atlético Madrid. 3) Simeone uttalar sig mycket, mycket sällan om domarnas insatser. Om du läser och tittar på hans intervjuer regelbundet (vilket du antyder att du gör) så vet du det. Att ens jämföra honom med José Mourinhos regelbundna utspel i media vart han än befinner sig är oerhört överdrivet. Han kan spelet med media rätt väl efter en lång spelarkarriär och efter mängder med kritik som han mottog i Argentina för där får du kritik efter en dålig halvlek. Bara det faktum att Simeone tog över en timme på sig för att gå ned till pressalen på Vicente Calderón efter 2-2 mot Madrid i våras och på så sätt undvika att göra uttalanden som antagligen hade varit straffbara och dessutom skadat laget säger en hel del om honom som person. 4) Jag får be om lite läsförståelse i Barcelona-diskussionen. Då kommer du snart inse att det inte är JAG som har sagt att Barcelona är dåliga (utan jag säger precis som du, Barcelona är inte vad de var när de var som bäst) utan att det är MEDIA som har gjort det. Kontentan är i slutändan att Barcelona inte var lika bra som när de var som bäst och det gynnade Atlético som själva hade behållt det lag man byggt under 3 år, utvecklat och förstärkt det. Tyvärr försvinner hälften av alla inlägg här när man skriver långt.
zoran skrev:Bespara mig "Atlético-supportern: konspirationsteoretikern" för om du känner mig så skulle du aldrig säga något sådant. Jag tänker inte avslöja hur jag har kommit fram till informationen om att Thibaut Courtois till Real Madrid var en smutskastningskampanj från Madrids sida, men jag vet vad jag har hört och det är sannerligen inget påhitt. Det blir dessutom inte mindre troligt när Madrid gör liknande grejer innan första mötet mot Milan i Champions League och när de påbörjar liknande kampanjer strax innan förra vårens ligadeby på Vicente Calderón. Om du tar mig på allvar eller inte spelar inte mig någon större roll för jag sätter inte något större värde på vad någon anonym person på nätet (som jag dessutom inte ens känner och som inte känner mig) tycker om mig.
olleulv skrev:Jag ska diiiit! Vet nån när biljetter släpps?
Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )