Ser ni villken press vi sätter på bollhållaren? Helt underbart att se hur en välorganiserad lagpress ger resultat högt upp på offensiv bana. Går första man in i presspelet så är det direkt tre andra Malagaspelare som hakar på. Det höjer både lagmoral och effektivitet. Jag är mycket nöjd med första halvlek.
KyleC
25 november 2013, 23:41
Gamez är avstängd, det ska mycket till om Malaga inte vinner den här matchen.
Oj Weligton hinner inte alls med Muniain, inte så konstigt kanske. Men Weligton återskapar samma fel i denna match som han gjort i tidigare matcher, han stöter för mycket och är för aggressiv. Weligton borde faktiskt haft ett gult redan nu.
Sevilla - Betis måste ju vara det "hetaste och grinigaste" derbyt i Spanien. Inte en superlätt match att döma, stackars domare. Han får veta att han lever. Mbia är nog med i topp-tre listan över vidrigaste spelare i ligan. Unnar honom verkligen inte det där 2-0målet. En stor spelare som han är rättfärdigar inte sig själv genom dessa störtlöjliga filmningar. Sevilla kommer krossa Betis fullständigt nu i andra. Föreslår att ni slår på den matchen som lite uppvärmning inför imorgon:)
Diego Costa gjorde just säsongens snyggaste mål i LaLiga. Brassespark på fint inlägg, BOOM sa det. Är det nån annan som ser alla andras matcher också eller är det bara jag?^^
Sergio Sanchez, Portillo och Eliseu hade jag velat ha i Sverige. Willy lämnar jag utanför. Det på grund av att Isak erhåller hög klass. Var tvungen att prioritera.
Hade helst haft dem här svenska spelarna i Málaga: Anders Svensson, Kim Källström och Kacaniklic.
Willy känns given isf, Sedan hade jag tagit med Portillo istället för Elmander och sist men inte minst Jesus Gamez
Av svenskar jag vill ha i Malaga ligger dessa tre först: John Guidetti, Oscar Hiljemark, Albin Ekdal... Hade inte tackat nej till Kacaniklic heller, se honom utvecklas i en liga som kanske passar honom mer?
Kom på en väldigt intressant frågeställning nu också sådär i skrivandets stund som vi kan ta ställning. Vi är ju alla bekanta med Malagas spelare och rimligtvis bör vi väl alla vara bekanta med Zlatan och kompani i landslaget.
Vilka tre spelare skulle ni välja ur Malagas trupp och sätta in i Sveriges landslag? Eller upplever ni inte att Malaga inte ens skulle ha tre spelare som platsar? Samt vilka spelare skulle våra malaguistas peta?
Jag börjar väl med en mjukstart och nämner en spelare. Willy in - Isaksson ut. Rätt given.
Nå vilka tre hade ni gett svensk pass?
Det fanns inget kul i den matchen. Antändes eller inte Antunes. Jag är i depp-mode. Långt in i depressionen. Var så mentalt förberedd på att göra en "Kiev" fast i Rio att det går inte beskriva. Trots att det är Malaga jag har mina sympatier hos så måste jag erkänna att det svenska landslaget går före. Ursch och fy, Kiev var episkt, vad hade då Rio blivit? Näfyfan vad kul det hade varit. Drömde mardrömmar om Ronaldo asså. Att inte Tissone sparkat ner honom rejält på Bernabeu innan var ju dumt. Åhhh - livet går väl vidare ändå. Match på måndag iaf. Heja mitt psyke heja Malaga.
Tissone har ju inte varit dålig så det är svårt att klaga. Och alla tre får ju inte plats på mittfältet, blir väl defensivt. Tror ni Antunes startar mot Sverige?