Nog är det alltid lite "Isco-skills" i Pawlowski?;) Byw så tycker jag media blev alldeles för tysta kring Både Afellay och Jese. Händer det något på solkusten mån tro?
Om det är nu så att Malaga satsar ungt, varför inte värva in Niang från Milan? Han är endast 18 år, är från Frankrike och bör inte kosta mycket.
Morata hade också varit en bra förstärkning för laget och borde dessutom inte heller kosta speciellt mycket.
KyleC
19 augusti 2013, 19:17
Camacho hade problem med ryggen under veckan, det sägs att klubben har 3-4 miljoner för en forward men man vill helst låna Jese. Problemet är att Santa Cruz tappar bollen hela tiden, Saviola kunde i alla fall hålla i den och passa vidare.
Hur ser det ut på transferfronten? Blev det några pengar kvar efter alla spelarförsäljningar eller handlar det enbart om att låna spelara som t.ex. Jese och Afellay. Skulle sitta fint med en klassanfallare som kan göra 10-15 mål. Tror tyvärr inte Santa cruz har det i sig!
Instämmer med Södeer, Camacho ser jag som vår stabila bollvinnare på mitten och inte som någon bänkvärmare... Hoppas vi får klart med nån ny anfallare inom kort. Grym match nu ikväll/natt på Pizjuan, hoppas inte ni missar den...
Runt 30 miljoner euro om jag inte minns helt fel. Tycker också att Betis förtjänade ett oavgjort resultat. Dock positivt resultat för Malaga men själv tror jag det blir alldeles för tufft för och fajtas om en europaplats med denna ojämna trupp.
Såg endast 20 minuter av matchen då min stream började hacka var tionde sekund (!!!), troligtvis för dåligt Wi-Fi.
Tittade precis på sammandraget av matchen och Willys svaga ingripande. I den situationen måste Willy ropa att han kommer ut så att Santa Cruz kan släppa bollen.
En mycket tveksam startelva också, jag saknade Bobley, Camacho och Sanchez i startelvan. Annars var det gött att Duda startade.
Om man är tränare så säger man inte så som Schuster sa på presskonferensen igår. Hur underskattad man än är så säger man inte att man räknar med noll poäng dem första tre matcherna. Låg nivå.
Såg nästan hela matchen, missade sista 10. Blev utlurad på krogen...^^ Men absolut inget orättvist att förlora denna match. Jag tror aldrig jag var missnöjd med Willy under en enda match förra året. Han var helt solklart La Ligas bästa målvakt (med viss konkurrens för Courtis). Jag är inte besviken idag heller, men visst var målet till stor del Willys "fel". Han kom ut lite fel, men so what, nya tag nästa helg hemma på La Rosaldea.
Nu fick vi ett kvitto på det vi redan visste. Malaga har bytt många spelare och i samband med detta också passat på att byta ner sig, både löne-och kvalité mässigt.
Matchen idag var inget att hänga i julgranen. Malaga avsaknade ett eget spel, utan fick mest försvara mot ett för dagen bättre Los che. Som också rättvist drog de längsta strået i denna ovanligt sena drabbning.
Positivt var dock inhoppet av Bobley Anderson som kom in och bidrog med energi och rörde om i den Valencianska paellan.
Aupa Málaga!
Känns klokt att ställa upp med tre defensivt lagda spelare på det centra mittfältet. Är dock på helspänn för hur det ska gå för det nykomponerade mittbackslåset! Angeleri hängde ju inte med mot Aston Villa och drog på sig en straff tillexempel. Hoppas grabbarna är på tå ikväll!
KyleC
18 augusti 2013, 00:05
Rätt överraskande elva, får se hur dom ställer upp Willy; Jesús Gámez, Angeleri, Chen, Antunes; Duda (C), S. Darder, Tissone, P. Morales, Fabrice; Santa Cruz.
Riostlund
17 augusti 2013, 23:48
Idag hoppas jag verkligen på en bra start! Kommer bli väldigt spännande :)
Är det nån mer än jag som sitter och laddar med Valladolid-Athletic? 1-1 blir till i skrivandets stund av Ebert, tysken! Har vi tur så kan vi lika gärna skrälla ikväll och ta alla tre poäng. Jag känner mig väldigt optimistisk inför matchen i vart fall! Hattrick av Santa Cruz;)
Rojadirecta.me är nog den bästa sidan att hitta streams på. Eller så köper du helt enkelt matchen på Cmore. Själv kör jag Cmore så man får alla matcher:) Betalar dessutom bara 99 spänn/mån. Oddsen på Malaga ikväll är väldigt tilltalande också, 7.50. Det är värt en peng! Har Schuster gått ut med startelva?
Snart premiär mot Valencia då. Hoppas på att Duda är med från start istället för Tissone och att Sanchez är med i mittbackslåset istället för Chen.
Valencia kommer att bli svåra att slå trots att Soldado lämnat för Spurs. Ska bli intressant och se om Postiga, som jag gärna velat se i Malaga, kan uträtta något för Valencia.
Är inte hemma så jag måste streama matchen på nätet, kan någon nån bra stream hemsida?
Nu är det nära! Snart drar det igång. Hoppas innerligt att vi kan få med oss poäng från Mestalla. Vore toppen. Men i inför-rapporten så är det ingen Duda och ingen Eliseu? Är Duda också skadad? För annars ska han väl inte nöta bänk? Vår kapten.
Härlig inför-rapport i alla fall :)
Riostlund
15 augusti 2013, 16:39
Ja det är väl en målgörare åtminstonde?
Jag hoppas lite på att Schuster går tillbaka till Besiktas efter spelare som Manuel Fernandes och Hugo Almeida, de skulle passa perfekt att bygga lite på.. Sen kan man ha yngre spelare runt dessa!
KyleC
14 augusti 2013, 14:50
Malaga nu ute efter Tim Matavz som vill lämna PSV.
Riostlund
13 augusti 2013, 10:44
Jag hade nog tippat mer på att det blir en elva enligt följande:
Willy
Gamez-Weligton-Sanches-Antunes
Camacho-Tissone
Affellay-Bobley-Jese
Cruz
Om man nu förutsätter att Affellay och Jese kommer!
Frågan är om inte det handlar om ett köp, säkert med en återköpsklausul likt det Dani Carvajal hade i sin deal när han gick från Real till Leverkusen. Tror även att klubben var tydliga när man sålde Isco att man vill ha förstarätt på Jese och Morata om andra klubbar bli intresserade
Hur tror ni/vill ni att vi ska ställa upp? Jag tycker det vore fint med följande startelva som inte vore helt orealistisk.
Willy
Gamez Weligton Sanchez Antunes
Camacho Duda
Afellay Bobley Eliseu
Cruz/Jese
Vad tycker ni och tänker om denna? Duda lär vi väl inte få se så mycket ute på vänsterflanken denna säsong? Rutinen och blicken för spelet behövs centralt tycker jag.
Det är väl troligtvis lån det handlar om. Jag är osäker på om han går rakt in direkt från start, jag tror nog Santa Cruz får chansen från början. För visst lär det spelas en 4-2-3-1 Schuster lär ska spela med Cruz konkurrerandes med Jese om topp-platsen. Men vad händer med Ibrahim Afellay nu? Det har varit väldigt tyst om han på sistone. Han har ju verkligen ingen plats i Barcelona med den rådande konkurrensen där. Ska vi låna han eller har någon hört vars han tar vägen?