Kul att följa bevakningen runt Malaga här på SvenskaFans. Som ganska regelbunden besökare på solkusten har jag insett att det är min skyldighet att börja följa och supportera laget.
Live-premiären på La Rosaleda blir med största sannolikhet Málaga-Villarreal i slutet på september.
Kun(G)
8 augusti 2010, 03:38
Hej! Vad tycker ni att ni behöver förstärka på för positioner innan serien drar igång och i så fall, tror ni då att ni kommer förstärka de positionerna?
Väl mött
Rekkord Köp på 3,6 mil!!!
sen kollar man på lag som Real,,,, 100 mil för Ronaldo!
A.Szabo
31 juli 2010, 02:29
Kolla in denna länk. En underbart komponerad video som handlar om Sandro. Kan bli ett bra mittfältspar med Apoño.
http://www.dailymotion.com/video/x9ut1a_sandro-silva_sport
A.Szabo
30 juli 2010, 18:47
Helder Rosário skadad i 3 veckor med knäskada.
Viera_Marcelo: Ägaren har en hel del pengar, men vill inte ösa ut allt. Han har köpt Malaga som en hobby och vill föra Malaga till högre höjder med lagom satsningar till att börja med. Känns bra att vi inte bara köper in massor med superspelare till stora summor, för ifall han sticker elle säljer klubben så har vi inte råd. Bättre att bygga lite åt gången!
Amunt: Som jag läste det så vill han ha en löneförhöjning för att fortsätta. Det är en hel del lag som jagar honom står det också.
A.Szabo
30 juli 2010, 18:36
Hur har Sandro Silva och Malagueno sett ut? Har inte så bra koll på de nämligen. Var på La Rosaleda för någon vecka sedan. Supporter shoppen tömd, för de väntar på sponsor så inga tröjor får säljas än. Tråkigt, får väl åka ner till höst. Någon mer som ska ner till hösten eller som redan befinner sig nere. Har en familjemedlem som bor i närheten av Malaga nämligen. Tänker själv på att flytta ner och njuta av livet.
Viera_Marcelo
30 juli 2010, 00:28
JAg kanske har missat information kring er nya ägare men varför spenderar ni inte pengar på stora namn som exempelvis Mesut Özil, David Luiz, Khedira etc
Ägaren är väl en världens rikaste eller?
Viera_Marcelo
30 juli 2010, 00:27
JAg kanske har missat information kring er nya ägare men varför spenderar ni pengar på stora namn
exempelvis Mesut Özil, David Luiz, Khedira etc
Ägaren är väl en världens rikaste eller?
Amunt?
15 juli 2010, 16:15
Intressant. Står om Gamez. Någon som kan översätta? Som jag tolkade det står det att han kan tänka sig att stanna i Malaga om han får en löneförhöjning...
Om det blir aktuellt med ny målvakt, tror ni att det skulle gå att locka över Diego Alves ifrån Almeria? En av la ligas bästa målvakter! Har ju varit rykten om att t.ex. Milan har varit intresserade men det verkar det inte bli något av.
Hoppas verkligen att Malaga inom några år blir ett riktigt bra lag att räkna med i toppen i La Liga!
Amunt?
15 juli 2010, 01:28
Hur ligger det till med Gamez? Någon som vet om några förhandlingar startat?
A.Szabo: Nya tröjan blir troligen mer eller mindre likadan som den de har nu. Tror dock inte den kommit ut än.
Andolini: Tror inte Nino eller Colunga kommer att anlända. Ferreira villa ha mer etablerade spelare. Räkna istället med Suazo från Zaragoza eller kanske Aduriz. Dock så verkar Eliseu mycket riktigt vara på väg tillbaka.
Dear Hinge/ Offensiven verkar vara säkrad i och med Colungas och Ninos ankomst. Nu är det defensiven som måste säkras upp för vi väl inte ha Ivan "Jultomten" Gonzalez där bak? Stephanov och Wellington är heller inga stabila backar. Gärna en kvalificerad målvakt också med tanke på att Munua fått sparken.
hinge
30 juni 2010, 15:06
Andolini / Malaga behöver en offensiv som gör mål! Se igenom Chile's VM mål så är samtliga patetiska ;-) Haha!
Enligt rykten är anfallarna Colunga (Zaragoza) och Nino (Teneriffe) på väg in. Hoppas innerligt att de knyter upp några av de chilenska succéspelarna; Gary Medel, Arturo Vidal och Jorge Valdivia hade uträttat stordåd på Rosaleda.
A.Szabo
29 juni 2010, 13:33
Hej alla glada!
Kommer bli en spännande säsong. Får väl se vilken transfer strategi ledningen väljer nu när shejken är på plats.
Ska till Malaga på fredag. Kanske blir en ny tröja ifall den kommit ut än? Har lite dålig koll nämligen.
Har varit Malaga fan sedan barnsben då pappa också var det, pappas favorit var helt klart Kubala då vi har ungerskt ursprung.
Förövrigt håller jag på Roma i Italien.
Vänligen,
Alexander
Amunt?
29 juni 2010, 02:15
Kan bara drömma om känslan man får när man håller på ett skuldsatt lag, och en rik shejk kommer och köper klubben och pumpar in pengar... gz iallafall. Ge fan i våra spelare ;)
Tja!
Jag har två frågor.
1. Om någon vet när spelschemat för nästa säsong kommer upp?
2. Nu har "tienda oficial" på hemsidan kommit upp men jag kan bara se priser och bilder. Går det alltså inte att köpa från malagacf.es? Vad tror ni, ska jag försöka maila/ringa dom?
ValenciaCF4ever
20 juni 2010, 14:31
Gött att se att Shejken köpte Malaga, kommer att bli bra att ha ett Manchester City i spanien så det inte bara står mellan R.Madrid och Barcelona säsong efter säsong. Håll er borta från Valencia spelare bara ;P
Jag läste på Goal att Malaga sägs vara intresserade av Khosro Heydari?
Heydari är en iransk högerytter som spelar i Esteghlal och landslaget.
Någon som kan bekräfta detta?