Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46384 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:Ser att Erik Z ligger i topp i statistiken i serien med avseende på passningsspel. Säger det igen - värva hem honom till nästa år. Tiden är mogen. Är från FFF, son till Per Z, har åldern inne och en lite rejälare fysik och en tuffhet som nog kan behövas mer av i Superettan om man ev skulle gå upp. Jag blir besviken om man inte försöker få hem honom nu.
Brattebobo skrev:Det ligger visserligen något i det med Hofsö. Men oavsett frågor om spelsystem och spelartyper… framförallt tycker jag problemet varit det som även kommer fram i dagens eminenta podd med Rasmus: att man helt enkelt har haft lite svårt att bära det massiva favorittrycket vi faktiskt haft i år och kravet inifrån och utifrån att vi bara ska upp i år. Nu vann vi mot Lund ändå efter att ha börjat kriga i andra halvlek viket är en styrka, men det är väl rätt uppenbart att Lundspelarna i första halvlek tycker det är jätteroligt och sitt livs chans och går ut och lirar och har allt att vinna, medan vi börjar få på oss de tunga nackarna efter ett par minuter. Man känner av allvaret, trycket. Inte för att vi är AIK eller så, men vi är en klubb på en annan nivå än de övriga som bara måste gå ut och vinna varje match för att det inte ska vara ett misslyckande. Ja, vi kan tala om avsaknad av uppspelspunkter och så, men det finns väl inget som säger att det ska vara så stillastående överlag som det är i första halvlek. Det är ju ingen som riktigt kliver in i matchen. När vi pratar om att vi varit ojämna är det väl just det som det handlar om? När man slutar springa ordentligt och ha roligt blir även spelet hopplöst, ängsligt, krampaktigt, i sidled, felvänt, tillbaks till Tobbe och tillbaks igen… Nu är ju Oddevold nästan i Allsvenskan redan efter lite hype och skriverier det senaste. Kan ju hända att de kan börja svaja lite under sista tio omgångarna när de bara ska ro hem det och lyckas behålla ledningen. Men allt bygger ju på att vi levererar ett ännu jämnare flöde av trepoängare, och det bygger nog mest på att man kan lyfta ryggarna, ta några djupa andetag tillsammans och släppa loss spelglädjen. Går våra grabbar ut till varje match heltända, sugna, hungriga och med självförtroende… då löser det nog typ allt, tror jag.
FotbollsFFantast skrev:Mer problem med att se att en del av våra startspelare senast är skolade på ett så gammaldags vis. Blev så tydligt. Sedan finns andra sätt att vinna matcher och det visade vi. Svårt det där att generationsväxla utan att tappa slagstyrkan i laget.
Zackie skrev:En grundregel i fotboll måste väl ändå vara att göra mål, vi gör 2 o Lund 0, alltså e de inget bättre lag än oss. Fotboll är en väldigt enkel sport att förstå sig på.
snutstrut skrev:I första halvlek mot Lund fick jag verkligen känslan att man för första gången på länge mötte ett lag som faktiskt i grunden var ett bättre lag än FFF.
snutstrut skrev:I första halvlek mot Lund fick jag verkligen känslan att man för första gången på länge mötte ett lag som faktiskt i grunden var ett bättre lag än FFF.
FFF-Eric skrev:Han har en avsliten hälsena och kan inte springa för närvarande... Var glada han ens kan medverka!
snutstrut skrev:Igår kände jag nästan att domaren hade behövt lägga till 10 minuter varje gång Sverker varit inne och och vänt på plan. ”Sakta mak” som det heter på hästspråk!
Brattebobo skrev:Absolut. Funderar på en sak ang. damlaget - borde vi ens ha ett damlag om vi inte har någon som helst flickverksamhet? För det har vi väl inte? Att bara ha ett A-lag som vi startat upp igen när man tyckte det passade känns sådär kan jag tycka. Bättre isf om man vill satsa på damsidan att se till att man bygger upp från grunden isåfall?
FFF_Klagshamn skrev:FCT var alltså inte lika bra som GAIS
snutstrut skrev:Igår kände jag nästan att domaren hade behövt lägga till 10 minuter varje gång Sverker varit inne och och vänt på plan. ”Sakta mak” som det heter på hästspråk!
FotbollsFFantast skrev:Ingen Sverker Läkare i damlaget, just saying….
Brattebobo skrev:Absolut. Funderar på en sak ang. damlaget - borde vi ens ha ett damlag om vi inte har någon som helst flickverksamhet? För det har vi väl inte? Att bara ha ett A-lag som vi startat upp igen när man tyckte det passade känns sådär kan jag tycka. Bättre isf om man vill satsa på damsidan att se till att man bygger upp från grunden isåfall?
Lagkamraten skrev:Och vem övertygade i de matcherna? Jag tycker med vi ska spela och ge våra egna talanger chanser. Melker L Oskar Sewen Lucas William gabbe. Vi ska ha killar från Falkenberg i vårat lag o inte bara värva in spelare! Hellre ettan än utan hjärta. Om vi inte går upp tror ni Agouda Wille Hintsa Borgström Melker N stannar det tror iallafall inte jag!
Visar 1 till 30 ( av 46384 poster )