Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
| Lag | M | V | O | F | P | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 3 | 30 | 16 | 8 | 6 | 56 | |
| 4 | 30 | 13 | 9 | 8 | 48 | |
| 5 | 30 | 12 | 10 | 8 | 46 | |
| 6 | 30 | 11 | 10 | 9 | 43 | |
| 7 | 30 | 11 | 8 | 11 | 41 | |
TOTALT 47062 INLÄGG. JUST NU 0 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:De flesta ramsor hos alla klackar är nog tagna på en melodi man hört nån annan köra på tidigare. Vi har definitivt några helt egna iaf. Men skit samma. Det är väl sällan en hel läktare kokar med på nån ramsa i våra led liksom. Mest respons har man väl fortfarande på ”Ge mig ett F…” och sådant fullständigt icke-originellt, men men. Lite variation är trevligt.
Brattebobo skrev:Intressant. Var personligen med när den ramsan skapades och det fanns ingen aning om att ni körde nåt på ”Rule Britannia”… aldrig hört nåt om det alls. Men kul att du visste att vi har ramsa på den melodin ;)
Falköga skrev:Feskargubbar som skriker GGG. Jaja visst. Repertoaren är nog lite större än så. Ni kommer la att köra eran stöld av oss på lördag. Rule britannia. Att ta första textraden rakt av är så långt ifrån supporterkultur man kan komma. Öis har gjort detsamma med ”här är Gaisarna från götet”. Fast med hela ramsan… Melodier rullar på många läktare där supporterkultur finns, men dom har inte samma texter…
Brattebobo skrev:Ok, köper det. Även om er supporterkultur, tänker jag mig, består av massa feskargubbar som bara kan säga GGG AAA III SSS hela tiden. För att hugga tillbaks lite. Men ja, vi är från en småstad och som regel inte så kolossalt många och en supporterkultur har fått byggas upp i motvind i senmodern tid. Men man får nånstans mäta sig med sig själv också, varifrån man kommer och vart man är på väg. Det är för övrigt helt klart fel grönsvartrandiga lag just nu i Ettan. Där borde Varbergs BoIS ligga men ur led är tiden. Hoppas på att vi båda är tillbaka i eliten redan nästa år, till och med även om vi mot förmodan skulle lyckas knipa förstaplatsen vilket är lite långsökt men långt ifrån omöjligt. Om vi vinner på lördag, vilket jag hoppas och tror. I alla andra fall är det bara att gratulera till seriesegern och säkra kvalplatsen som gäller för oss framöver.
Makrillstimmet skrev:Ja ni är väl den enda klubben med lite fans i denna serie, med betoning på lite. Dock inte samma nivå på GAIS men få andra alternativ i div 1 södra att tjöta med motståndar fans.
FFF_Klagshamn skrev:Lagom besatt av oss?
Mac_ skrev:Har nog aldrig längtat så mycket efter Superettan som nu trots att det är där vi oftast har hållit till senaste tjugo åren.
Mac_ skrev:Klart att ni är i förarsätet, men större under har skett än att ni förlorar två matcher.
Makrillstimmet skrev:Längta på du.. ni har en lång väg kvar tills denna säsong är över för er del.
Makrillstimmet skrev:Vi är helt klart i förarsätet. Skall väldigt mycket till att vi tappar första platsen.
Mac_ skrev:Mig veterligen är ni inte klara för Superettan ännu eller har jag missat någonting? :)
Makrillstimmet skrev:Längta på du.. ni har en lång väg kvar tills denna säsong är över för er del.
Mac_ skrev:Har nog aldrig längtat så mycket efter Superettan som nu trots att det är där vi oftast har hållit till senaste tjugo åren.
Brattebobo skrev:Eller så tänker jag helt fel. Man kanske ska inse att en poäng minsann kan vara guld värd och därför inte gå för hårt framåt. Oavsett hur många poäng vi har ner till Oddevold inför helgen ska spelarna på plan se till att göra en topprestation över 90 minuter både offensivt och defensivt givetvis. Är kanske ingen egentlig skillnad i förutsättningarna då det ändå är en hel del poäng kvar att spela om även efter denna helg för både oss och Oddevold… men ska vi om Gais till slut är det bara seger som gäller, och det har man ju vetat sen länge.
Zackie skrev:Vi måste vinna för att ha chans på seriesegern, GAIS har efter oss kvar att möta, Åtvid, Lund o usla IFK Malmö på GA sista matchen, ser att endast Lund kan skapa lite problem, blir det en målskillnadsaffär kan de trycka gasen i botten mot Malmö i sista o vinna med 6-8 bollar.
Zackie skrev:Vi måste vinna för att ha chans på seriesegern, GAIS har efter oss kvar att möta, Åtvid, Lund o usla IFK Malmö på GA sista matchen, ser att endast Lund kan skapa lite problem, blir det en målskillnadsaffär kan de trycka gasen i botten mot Malmö i sista o vinna med 6-8 bollar.
Brattebobo skrev:Eller så tänker jag helt fel. Man kanske ska inse att en poäng minsann kan vara guld värd och därför inte gå för hårt framåt. Oavsett hur många poäng vi har ner till Oddevold inför helgen ska spelarna på plan se till att göra en topprestation över 90 minuter både offensivt och defensivt givetvis. Är kanske ingen egentlig skillnad i förutsättningarna då det ändå är en hel del poäng kvar att spela om även efter denna helg för både oss och Oddevold… men ska vi om Gais till slut är det bara seger som gäller, och det har man ju vetat sen länge.
Visar 1 till 30 ( av 47062 poster )