[RealMadrid - R9 Ronaldo]
Du ser själ hur osportsligt fördelat det är. att ens jämföra det med boxning och att varken va emot eller för skapar misstankar till schizofreni.
varje år får real och barca för sjutton 11,66 till 3,33 gånger mer pengar än de andra lagen i ligan. jämför det med franska: 3,58 till 1,11, tyska: 2,11 till 1,12 och det engelska som jag tycker alla ligor ska sträva att efterlikna: 1,67 till 1,02.
det är så stor skillnad att alla lag måste gå samman och klaga över det faktum att ligan blir ointressant då samma lag alltid slåss om titeln och så kommer det förbli under samma kompromiss. bättre att skrota pengarna helt och hållet!
om lagen inte stod bakom tv-avtalet skulle inte heller barca och real ha motståndare att spela emot och på så vis skulle ligan dö. jag hoppas verkligen att alla lag från segundan och premieran tar sitt sunda förnuft och hotar med att bryta sig ur ligan om inte avtalet ändras. om nu även vår korrupta ledning och valencia ej hotar med detta så kommer samma utgång utan nytänk.
lag med större supporterbas kan glädjas åt större intäkter utöver tv-avtal vilket på sikt kommer befästa deras ledande ställning, girigt att gapa efter mer.
edit!
Deion och jag skrev samma sak men jag låter det stå kvar.
skulle vara intressant att faxa alla lag i division 1 och 2 med förslag om utbrytning.