En sak som jag inte förstår och som irriterar mig om Aguirre, är varför han splare L Garcia som vänsterytter när Simao vart skadad.
Jag skulle spela Reyes där 9/10 dagar då det är hans naturligs plats, hur dålig form han än är i så tror jag inte han omäjligt kan åstadkomma mindre än L Garcia på den positionen.
Nä, herr Aguirre spelar hellre med en statisk vänsterytter som inte kan göra sin gubbe för att rädda sitt liv, Reyes kan iallafall göra sin gubbe lite då och så, inte lika ofta som Simao, men nästan, vi tappade otroligt mycket av vårt pga av Aguirres beslut, som gör mig tveksam till hans taktiska kunskaper faktiskt.
Sen tycker jag inte Aguirre är så lyckad som många påstår då han har en väldigt bra trupp till sitt förfogande och enligt mig bara fått ut en hög nivå från Kun, Simao, R Garcia och Forlan, men det är inte mycket att komma med då dessa spelare har en naturlig begåvning och har bra lägsta nivå ofta, det är resten som ska funka bättre, dom lite sämre dvs, vilket jag inte tycker han lyckats få ut.
Som sagt, Aguirres beslut att spela L Garcia på vänstern istället för Reyes, Miguel eller tom Jurado stör mig väldigt mycket och är enligt en av direkta orsakerna till vårt icke existerande offensiva spel sen Simao blev skadad.
Då spelar vi 2 kanter som inte kan göra sin gubbe då Maxi har en speciell spelstil, detta är störande då Aguirre vet hur beroende vårt anfallsspel är av det snabba kantspelet, speciellt på vänstern, då den sidan i flera år stått för det utmanande snabba kontrigsspelet, L Garcia hamnar inte ens i samma kategori som Petrov och Simao, man måste väl tänka efter lite som tränare då, eller?
Detta har tagit på mitt tålamod med Aguirre och hans kompetens.