Man kommer köpa in fler försvarare, det har ju Cerezo redan talat om. Därför tror jag att Fabiano Eller och Zé Castro lämnar klubben till sommaren, dessutom nämnde han även att man skulle titta på ännu en mittfältare.
Jag vet inte om det finns någon anledning att behålla Zé Castro längre, han kan inte utvecklas genom att sitta på bänken och aldrig ta sina chanser.
Backuppsättningen skulle antagligen se ut på följande vis:
Luis Perea, Pablo Ibáñez, Johnny Heitinga, Giourkas Seitaridis (Förhoppningsvis blir han inte såld i sommar), Juan Valera + ytterligare två backar som får placeras som X då vi ännu inte vet vilka det blir.
Jag ser gärna att man tar tillbaka Mario Suárez, använder sig av Raúl García och Nacho. Sen får klubben bestämma om Cléber skall stanna eller inte, han har ju inte direkt fått någon strålande chans att visa upp sig på riktigt. Personligen hoppas jag Motta stannar, men det är omöjligt att förutspå om hans knä läker eller inte.
När det kommer till målvakter har man redan en hel del duktiga sådana. Falcón bör stanna, han har gjort mycket bra ifrån sig de få gånger han spelat. Gillar även att De Gea har ett proffskontrakt numera, så jag vet inte, tycker inte att man behöver köpa in varken Moyá eller någon annan för tillfället, även om jag tycker väldigt mycket om just Moyá.
I övrigt pratas det väldigt mycket om Albert Zapater, tycker att Javí Martínez är bättre än honom och han kommer tveklöst bli en storstjärna inom kort.
Jag längtar bara till den dagen Atlético kan introducera Pacheco och Borja, det kommer antagligen bli klubbens nästa "Cracks".