Atlético - Forum

Atlético - Forum

Atlético - Forum country flag
Atlético - Forum shirt

Liga: La Liga

Arena: Estadio Vicente Calderón

Atlético - Forum

Diskussionsforum Atlético

Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Är du inte medlem? Klicka här för att registrera dig.

Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?

465 registrerade röster.

TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.

Real Madrid
Ramos_thebest
21 augusti 2007, 23:34
Ni rojiblancos vet inte vilken press real madrid ha på sig. efter förslusten i super copa så är fansen, ledningen och media ute efter en vinst. riktigt dumt att fira guldet i ett madrid derby. det hade varit bättre på en el clasico
Cádiz
Sergi
21 augusti 2007, 23:06
Knappast, tvärtom med mils avstånd.
Real Madrid
Ramos_thebest
21 augusti 2007, 22:58
Kviborg knäckte Daniel, eller va säger ni?
Atlético
Thom
21 augusti 2007, 22:55
Varför rycka på axlarna, låt oss vinna mot dem på plan så får vi se vilka som flinar bäst efter matchen. Låt dom njuta så länge dom kan ;) Idén med Ze Castro på kanten tycker jag faktiskt är intressant, oerhört teknisk kille som förtjänar mer speltid.
Atlético
daniel77
21 augusti 2007, 22:39
Ändrades: 21 augusti 2007, 22:41
Jag förstår hur du tänker Zoran, men det svider att ännu en gång behöva bli påmind om det som hände förra säsongen. Det är trots allt Real Madrid vi pratar om, inte Getafe... Jag kan inte bara rycka på axlarna åt det.
Atlético
zoran
21 augusti 2007, 22:31
Jag tycker inte att man ens ska bry sig om att Real Madrid firar sin titel. Vem bryr sig om det när en ny säsong skall dra igång så länge man inte kämpade om guldet och förlorade det i sista stund och att man möter varandra direkt? Nej, tycker att man skall satsa på att slå Real Madrid på Santiago Bernabéu istället.
Atlético
daniel77
21 augusti 2007, 22:31
Spider x Att real höjer bucklan i efterhand är inget konstigt egentligen eftersom man inte fick ngn buckla efter matchen mot mallis. Det jag dock reagerar mot är att man väljer att göra det nu mot Atlético. Varför gjorde man det inte redan mot Sevilla i söndags? Nä, en skymf mot vår klubb är vad det är!
Atlético
Deion (red)
21 augusti 2007, 22:27
Ska man ens få göra så som Real gör? Man ska väl inte få fira förra årets titel i samband med den försa matchen på nästa säsong? Det låter ganska efterblivet, men det är ju Real så klart, där dom flesta utspel görs utan att förbruka mer hjärnceller än vad människan var kapabel av under stenåldern. Att försöka psyka oss på detta sätt strax innan avspark kan även med rätt mentalitet slå tillbaka på Real, detta kan ses av våra Rojiblanco krigare som en extrem tändvätska också, hoppas det blir så. Det kan bli väldigt pinsamt för Real att fira sitt ligaguld med att förlora på Bernabeu i ett av Europas största derbyn. Dom kanske ska tänka med mer än 1 hjärncell nästa gång dom tar såna här risker. Det kan bli en fin natt för Real fansen om man vinner på lördag, men som sagt det kan väldigt pinsamt också. Aupa Atleti!!
Atlético
senken
21 augusti 2007, 21:43
snart så. !
Real Madrid
Wes
21 augusti 2007, 21:01
Någon här som gymmar på Friskis&Svettis?
Atlético
linus larsson
21 augusti 2007, 20:26
Ändrades: 21 augusti 2007, 20:29
Vrf kör man inte lite mer med Ze Castro på kanten...istället för Seita ifall han inte sköter sig...för mig e Ze Castro en jävla bra spelare...han skulle bara få spela lite mer...lr??
Atlético
Beer
21 augusti 2007, 18:17
håller med, fasta situationer var varit under all kritik senaste tiden, speciellt offensivt
Atlético
Schmacke
21 augusti 2007, 18:00
Riquelme verkar inte hamna i Atleti. Kanske lika bra det med tanke på den mittfältsbesättning som finns att tillgå i truppen. Om han hamnar i Tottenham så slipper dessutom Atleti möta honom. Å andra sidan är det en bra spelare som skulle kunna spetsa till det redan så sylvassa mittfältet. Jag är kluven, det lockar att ha honom truppen, men ändå inte... :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article598359.ab
Atlético
zoran
21 augusti 2007, 15:35
Efter att ha sett matchen mot Vojvodina ett antal gånger nu är jag beredd att hålla med. Atlético slår bort alldeles för många fasta situationer, framförallt hörnor. Det verker inte som om laget är tillräckligt bra i luften och häromdagen tittade jag lite på vad andra lag gör som Atlético-spelarna inte gör på fasta situationer. Personligen känns det som om frisparkarna mot mål är för dåligt slagna, den absolut bäste frisparksläggaren när det gäller att slå inlägg är nog José Antonio Reyes, men även Simão skulle nog klara det ganska bra. I övrigt är nog Simão den bästa frisparksskytten, han har visat det många gånger i Benfica och jag hoppas att han får samma förtroende på frisparkar i Atlético. Pernía borde skjuta från distans då han förmodligen har det bästa skottet tillsammans med Maniche när det gäller kraft. I övrigt är det nog klent på den här fronten. Det finns dock andra orosmoment när det gäller Real Madrid, de ger väl knappast upp efter att ha släppt in ett eller två mål, det var ju deras signum förra säsongen och därför vann man ju ligan. Det gäller alltså att vara effektiv på Santiago Bernabéu och inte låta sina motståndare få för mycket lägen kring straffområdet, för tillfället känns det ganska positivt, trots att vissa spelare slarvar med passningsspelet, i högsta anmärkning Giourkas Seitaridis som inte varit bra i detta avseende på ett tag.
Atlético
Thom
21 augusti 2007, 15:35
Femteplats? Hmm, känns ju som om vi kommer att äta upp Zaragosa, men men ;) Spider X // Glöm inte att Perea har en grym spänst och att även Eller är bra på huvudet. Givetvis kommer vi dock få svårt mot nickstarka spelare som Nistelrooy och speciellt Ramos. Dock så bör vi kunna gå ut jämnt med dem i luftduellerna. Rent offensivt har vi dock mycket bra alternativ med massor av bra frisparksskyttar, kräver fan att vi göra betydligt mer mål på fasta situationer i år. Och ja, Sneijders (Stava rätt för fan!! ;) ) frisparkar är livsfarliga. LIVSFARLIGA! ;)
Atlético
Deion (red)
21 augusti 2007, 14:58
Det är fortfarande fasta sitiationer som jag är orolig för, både deffensivt och offensivt. Vi ha nästen inga nickstarka spelare förutom Pablo. Men nu har vi iallafall kvalité på frisparkar och hörnor. Nåt som oroar mig ganska mycket inför derbyt är Schneider frisparkar, dom är hyperfarliga, det är nå blandning mellan ett hårt skott och ett inlägg, en liten touch och bollen är i mål. Så såna lägen ska vi inte ge bort. Utdelningen på alla fasta vi har haft under försäsongen är under all kritik, vi måste förbättra detta ganska omgående, det kommer vara ens stor fördel till oss då aviga spelare som Kun och Simao kommer få med sig en hel del frisparkar under säsongen, att förbättra våra fasta situationer kan vara skillnaden mellan en säker CL plats och Uefa Cupen nästa år.
team shirt forum
FRANCO_OF_SPAIN
21 augusti 2007, 13:29
Ämne: rätt bra odds på oss....
ja sätter lätt en 1000 lapp på er mot real....
Atlético
Karl Pilkington (red)
21 augusti 2007, 04:54
Ämne: Ämne: om atle....
Svar på mig egen fråga - Fotbollsmåndagsredaktionen tycker tydligen att årets upplaga av Atlético ser vädligt intressant ut och menar att Rojiblancos är den stora vinnaren på transfermarknaden.
Atlético
Beer
21 augusti 2007, 03:13
rätt bra odds på oss mot real, 5.50 på bet365 och svenskspel har 35 ggr pengarna om vi vinner ligan
Atlético
Thom
21 augusti 2007, 02:47
Zoran// Tog ett tag innan jag kopplade, förstod först inte hur Casillas och Fabregas kunde krocka på träning ;)
Atlético
Karl Pilkington (red)
21 augusti 2007, 02:15
Ämne: om atletico och La l....
Jasså? Vad sa dom?
team shirt forum
atdm.
21 augusti 2007, 02:14
Ändrades: 21 augusti 2007, 02:14
är det någon som vet vilken kanal matchen går på på lördag?, sänder inte tv4+ spanska ligan längre eller?
Atlético
S.A.L.
21 augusti 2007, 02:12
Ändrades: 21 augusti 2007, 02:15
Ämne: Hauke// bla bla bla ....Til ledningens forsvar, kan det jo sies at en del unge spillere har blitt hentet de siste to sesongene, Som Kun, Ze Castro, Miguel, R.Garcia osv. (selv om flere av disse var godt kjent for de fleste). Syns også man fant en overraskende smart løsning på handelen av J.Garcia (Garcia den tredje...) Når det gjelder troppen, syns jeg den er ganske komplett om ikke da Ze Castro flytter på seg. Ze Castro er en backtype jeg har sansen for. I motsetning til Perea kan han både slå pasninger og behandle ballen. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Ze Castro skal ta Perea's plass, men Pablo's om han skulle vise sin mentale skyggeside igjen... Litt tynt på topp er det dog, som det nevntes i Gästkrönika'n
Atlético
linus larsson
21 augusti 2007, 01:44
Ändrades: 21 augusti 2007, 01:45
Jämför man Atleticos o Reals mittfält så slår ju Atleticos Reals lätt!!!Vinst på lördag!!!!!!!:D:D:D
Atlético
daniel77
21 augusti 2007, 01:14
Ämne: Hörde att Casillas s....
Oj då Zoran, det var väl en riktigt trevlig nyhet du kom med nu när man snart skall natta... :)
Atlético
zoran
21 augusti 2007, 01:09
Hörde att Casillas skadade sig på dagens träning efter att han och Cesc Fabregas krockat (?) med varandra. I övrigt är även Sergio Ramos osäker, men Casillas kanske inte ens spelar i derbyt enligt AS. Även Pepe och Miguel Torres verkar skadade, men ingen av dessa rapporteras vara allvarligt skadade.
Atlético
T:e
21 augusti 2007, 00:54
om atletico och La liga på tv4:a nu!
Atlético
Deion (red)
20 augusti 2007, 22:38
Hauke// bla bla bla nonsens ingen bryr sig... Just det Rawkus, är det inte illa i Mexico snart? finns det nå prognoser på att det kommer att slå till i närheten där du befinner dig? Zoran The Living Footypedia// Tack för infon om Juande Ramos, det va intressant. Capel verkar ju vara en blivande diamant, av det jag såg under U-20 iallfall. Det är sant det där med scoutningen, en verksamhetsdel av Atleti som jag varit tveksam till dom 5-7 senaste åren. Som nu när man köpt Forlan och Simao för så mycket pengar, 2 spelare som fömodligen kommer ge klubben sportslig avkastning men inte så mycket ekonomiskt med tanke på deras ålder. Dessa 2 ex av spelare hade jag velat se Atleti värva kanske för 2-3 år sen. I dagsläget borde man kolla på spelare som Huntelaar, Van Der Vaart och en drös etablerade och dominanta Ligue 1 spelare och skytteliga utamanare som andra lag gör, som Drogba, Kanoute, Kuyt osv. Sen denna besatthet av mittfältare, nu är det iofs perfekt men jag fattar att man kollar på fler mittfältare i dagsläget då det behöver förstärkas med 1 bra namn på mittbacken och på högerknten då jag anser att en lite seg blanda och ge spelare som Seitaridis inte håller mot bätte motstånd i det långa loppet över en säsong. Jag har eller kommer aldrig förstå mig på våran värvningfilosofi
Atlético
Lush
20 augusti 2007, 21:14
Dudek, är du seriös? Rawkus, hör att monstret Dean nu har närmat sig Mexico. Allt bra med dig därborta?
Atlético
Thom
20 augusti 2007, 20:23
Herregud, väx upp båda två, pinsamt åt alla håll och kanter. Vänta med att hyckla varandra tills nästa helg ;)

Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )

Sök på forumet efter innehåll:

Sök efter inlägg postade av:

Sökningen visar inlägg från det senaste året som matchar din sökning.

Spel utan konto innebär att man använder e-legitimation för registrering.

spela18-logostodlinjen-logospelpaus-logospelinspektionen-logo