Ämne: Daniel,
Har jag mis....
JJ, det jag syftade med Kun och Aguero är att de ej fått fullt förtroende av Aguirre. Jurado har spelat en hel del, ok, men han har allt som oftast placerats på kanten. Sedan fick han ju några chanser att spela på sin favoritposition, i mitten, men där kom han inte heller till sin rätta. Jag tror att detta beror mer på den press spelaren känner än något annat. Jurado är en formidabel spelare som kan göra det oväntade och ger man bara honom fria tyglar på mittfältet kan han få igång vårt spel. Vi tror oss sakna någon som vågar slå den där svåra bollen eller den där enkla bollen bakom motståndarnas försvar, men det tror jag inte stämmer. Vi har spelare som kan styra mittfältet, men som helt enkelt inte tillåts pga Aguirres spelidé. Han vill ha bollarna ut på kanten och därmed får innermittfältarna en sekundär roll i laget.
När det gäller Kun var Aguirre tidigt ute med att spelaren fortfarande var för ung och att han skulle matchas varsamt (så skulle en svensk tränare uttrycka sig!). SÅ blev det och även om Kun kanske inte varit på topp när han fått chansen anser jag att killen skulle ha fått fullt förtroende och spelat samtliga 38 matcher! Att han sedan används som renodlad anfallare känns inte heller riktigt rätt då även han, likt Jurado, är en irrationell spelare som borde ta ett steg bak i banan för att kunna leverera fina bollar framåt. Kun skulle kunna agera som spelfördelare, men det verkar Aguirre inte tycka.