Men det som trots allt känns positivt tycker jag efter gårdags bittra förlust (förhoppningsvis den sista i raden) är:
1) Otto är tillbaka. Igår kände jag igen honom igen med några fina parader och nån djärvare utrusning. Han var väl för första gången i princip felfri igår. Nära att han tar straffen...
2) Henke ger svar på tal och ställer Tibbe åt sidan, Sjöstedt går in och gör det bra!
1:an och 2:an leder till....
3) Åtminstone bara ett mål i baken, och det på en bitter straff. Inte tre baklängesmål och enkla bjudningar som mot Elfsborg och Kalmar tex. Klar förbättring. (Sen måste vi som bekant sätta våra chanser, bättre läge än Rodevåg hade i första halvlek kan vi inte få, där borde det vart mål helt klart...)
Kvar att utveckla är att våga ta för sig ännu mer och få lite mer fason på det offensivt. Det är när vi pallar hålla uppe spelet i två halvlekar vi kan vinna matcher.
Men som sagt, det är inte Malmö, Kalmar, Elfsborg och IFK vi ska slå.
Nu har vi en dryg veckas paus, och sedan väntar en viktig månad före sommaruppehållet med matcher bla mot Gefle, Örebro, Helsingborg, Norrköping.
Men även mot Djurgården och Häcken, två ännu riktigt svåra matcher som jag känner.. Tyvärr låter Mjällby och HBK vänta på sig. Båda mötena mot dem ligger på andra delen av säsongen, känns lite synd.
Örebro fick sin drömstart genom att klå Halmstad och Mjällby direkt och sedan bara ångat på med stort självförtroende..