Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
4 | ![]() | 22 | 12 | 5 | 5 | 41 |
5 | ![]() | 22 | 10 | 6 | 6 | 36 |
6 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
7 | ![]() | 22 | 9 | 5 | 8 | 32 |
8 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
TOTALT 46637 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
FFF_Klagshamn skrev:Tror dock inte att Trollhättan kommer vara samma typ av topplag som GAIS och vi själva var förra året som bara maler ner allt motstånd. Men så länge vi agerar såhär patetiskt på plan som vi gjorde senast ska vi mer vara glada om vi inte åker ner i Division 2. Men som sagt det handlar bara om att vi hittar tillbaka till vår normalnivå och kan få lite kontinuitet i våra pretstationer på planen så kommer vi ganska så snabbt komma ikapp och gå om Trollhättan. Men ja oroande är det. 8 poäng är ett ganska stort försprång och det gäller att spelarna slutar kasta bort matcher nu. För visserligen såg det illa ut första 7-8 omgångarna förra året men med facit i hand är det lättare att förstå att vi fortfarande jobbade med att bromsa raset då snarare än att kanske ta steget tillbaka direkt även om det under hösten borde ha skett. I år verkar vi helt sakna ryggrad vid minsta lilla motgång. Vi uppträder inte som ett lag som vinner en serie än så länge får man konstatera.
Brattebobo skrev:Gör vi inte två bra matcher i rad nu mot ÄFF och Tvååker med tre pinnar i båda är det nog nästan så att man slutar drömma om serieseger. Avancemang i år får man se som en ren bonus då om vi ska fortsätta hacka under vårsäsongen. Påbörja segertåget nu, annars får man nog börja göra sig redo för stålbadet, avskedningar av folk på kansliet och börja om som amatörklubb som kanske fortfarande besitter mer resurser än Tvååker och andra lag på den här nivån, men inte inte mycket.
FFF_Klagshamn skrev:Vi har en trupp som på pappret ska vinna denna serien komfortabelt. Saknar dock ledarskap i detta laget. Släpper vi in ett mål i matcherna är det tack och godnatt är känslan. En spelare som Hofsö betydde nog mer än man vill tro tyvärr. Förhoppningsvis är detta bara en repris på förra året och efterhand maler vi ner denna serien.
FFF-experten skrev:Vi har en bra trupp som definitivt ska vara med i toppen. Gäller dock att vi får ut det bästa av våra spelare. Och det tycker jag inte vi får med detta försiktiga och ängsliga spel. Förstår att man ibland måste rulla runt och t o m spela hemåt för att hitta spelöppningar osv men inte på detta vis. Vi måste våga gå i djupet oftare. Skulle vi tappa bollen så får vi väl jaga rätt på den igen...Med ett mer offensivt spel så kommer Aguda och övriga att komma mer till sin rätt. Det ena ger det andra... Tycker vi gör samma misstag som för 2 år sedan när Edi nyttjades som kantspelare. Jag vill se Stoffe högre upp i banan...på sin rätta plats som förr om åren. Där kan han "trampa på" och hitta de fina insticken in i boxen. Stoffe är för mig i första hand en offensiv kraft. Har svårt att förstå varför han ska ligga så lågt. Tycker Remo såg spännande ut senast. Han bör få chansen igen från start. Dock inte på bekostnad av Hintsa som också bör få starta. Ge Hintsa chansen i anfallet!
Zackie skrev:Kan nog bli nån förändring på söndag, sen som nån skrev om att sätta Borgström som mittback, byta målvakt o börja med nån form 4-1-3-2 modell ser jag väl som högst osannolikt. Jag tycker ju att man kan testa lite nytt från bänken, kan man även göra när man har vunnit, gäller o hålla igång hela truppen, så mkt skiljer de inte mellan spelarna. Jag hade tyckt denna 11:à vart kul Anton Borgström Gabbe Stålheden Melker L Sibelius Melker N Ärlig Aguda Remo O Hintsa Men framförallt vet vi ju alla de gäller för ALLA att stäppa upp 5 nivåer från insatsen senast o jag hoppas jag märker det direkt på söndag, dax för Framförallt Aguda, Ärlig o Hintsa att visa att de är klasspelare i denna skitserie!
Tuta och Kör skrev:Härlig intervju med Ängelholms tränare Roar Hansen i Skånesporten. På frågan att man ligger 2p före FFF. Vi har 6 startspelare från U19 laget och hade vi haft Falkenbergs bänk som man hade mot Ljungskile garanterar jag att vi hade slagis om top platsen i denna serie. Dock blir det jobbigt att möta Falkenberg just efter deras nederlag. Vi ska i allafall ge dom en match och en bra utbildning för våra unga killar. Man får inte glömma att Falkenbergs U19 lag slaktade Ängelholm föra året med 6-1 hemma. Vi har noll spelare med i truppen medans 6 st startar i Ängelholm. Något fel gör vi? Vi har till och med ungdomslandslags spelare i Elliot Hintsa som gjort noll minuter i serien på 1,5 år. Känslan är att vi har kniven mot strupen innan ungdomar drar från klubben. Sen är det kört
Tuta och Kör skrev:Härlig intervju med Ängelholms tränare Roar Hansen i Skånesporten. På frågan att man ligger 2p före FFF. Vi har 6 startspelare från U19 laget och hade vi haft Falkenbergs bänk som man hade mot Ljungskile garanterar jag att vi hade slagis om top platsen i denna serie. Dock blir det jobbigt att möta Falkenberg just efter deras nederlag. Vi ska i allafall ge dom en match och en bra utbildning för våra unga killar. Man får inte glömma att Falkenbergs U19 lag slaktade Ängelholm föra året med 6-1 hemma. Vi har noll spelare med i truppen medans 6 st startar i Ängelholm. Något fel gör vi? Vi har till och med ungdomslandslags spelare i Elliot Hintsa som gjort noll minuter i serien på 1,5 år. Känslan är att vi har kniven mot strupen innan ungdomar drar från klubben. Sen är det kört
Mr_yellow skrev:Stämmer bra.. Vi började vinna när tex Lucas S fick ersätta Stoffe.. tillslut kunde inte Chrisse hålla sig trots att Lucas var med när vi vann allt men sedan va de kört för Lucas under hösten.. Klart dom måste låta andra få chansen nu.. visst vi såg att vi kunde bli tvåa trots usla starten men Trollhättan är redan långt före.. oroväckande !!! Kan ju fan inte v nöjda om vi inte vinner denna serie..
Lagkamraten skrev:Finns säkert någon här som har koll på allt, kan hända att jag har fel. Efter den usla starten förra året så tror jag det vände borta mot Qviding. Vi hade spelat Dahl o Stoffe centralt tills dess, Dahl avstängd o Stoffe skadad (tror jag) Melker o Lucas ersatte och det blev ett jävla drag. Hintsa nickade in ett mål på en 50-60m passning från Lucas o Melker gjorde mål. Kanske kan hitta något sånt spännande nu med. Varför inte testa hintsa eller ärlig på topp. Eller att någon ringer hofsö och frågar lite snällt om han kan hjälpa oss. Jag skulle vilja testa nått annat längst fram!
Zackie skrev:Bara rent skitsnack i HN, känns som man backar 2 år i tiden med Tuve o Hasses ideliga tjöt om energi. Helvete att som tränare märka att spelare inte e på tårna utan att agera e tjänstefel. Skulle gjort trippelbyte i paus, markera att detta e fan inte OK, skit i att vi leder. Ett lag som LSK som får bygga nytt inför varje år, som sätter truppen långt in i mars ska vi spöa 10 av 10 gånger. Nä detta va ren underskattning inget annat även om ingen säger detta rakt ut.
Lagetvidhavet skrev:Dags att glömma debaklet igår och blicka framåt.. Kan man hoppas på lite förändringar i startelvan på Söndag? In med Gabbe och Melker Larsson i backlinjen. Ut med Tobbe o Adam. In med Lucas jämte Stoffe/Melker på mitten. (kan inte bestämma mig här..) Aguda och Hintsa på topp. Testa att bänka Leo. Alla till Ängelholm!
Visar 1 till 30 ( av 46637 poster )