Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46340 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
spalding skrev:vad jag minns så sopade vi er rätt ordenligt på gräs förra året. Alla vill spela på gräs men om ni legat i Allsvenskan när DIF lirade på gräs så hade ni vetat att fram till juni så var det mer en brun åker än en gräsmatta. Det var ett jävla gnäll på lagen från söder om dåliga gräsmattor på den tiden. Så hur man än gör gnäller folk.
FotbollsFFantast skrev:Nä lägg gräs på Tele 2 som Europa spelar på, så möts lag på mer liknande förutsättningar!!
spalding skrev:Det är ju inte bara att skapa chanser mot 10 man på egen planhalva. DIF är knappast unika och då hade vi ändå 18 avslut, 10 på mål och 2 i stolpen. Btw så är det makalöst att armbågen i huvudet på Une inte ens ger gult kort. Det borde varit rött kort direkt.
FotbollsFFantast skrev:Absolut vi hade inget bra anfallsspel igår, MEN Djurgården som regerande svenska mästare skapar förvånansvärt lite farliga målchanser på oss, enligt mig. Ok stort bollinnehav, visst. Att vi åker upp med respekt för den hypersnabba balkongmattan, är ju självklart liksom.... Sedan har vi ju inte de snabba omställningarna med spets just nu, tyvärr Ladda om HIF mogna för torsk på söndag Forza gula
Klasspelare skrev:Jag tror det är ännu tuffare med publik att som domare stå emot trycket som blir. Det känns ändå lite mer rättvist utan publiktrycket tycker jag.
FFF_Klagshamn skrev:Blir generellt sett ofta mycket mer snack och kritik mot domarna när storlag får beslut mot sig än klubbar som oss.
Klasspelare skrev:Du menar publiktrycket vaa?
FFF_Klagshamn skrev:Japp helt klart. Domarna klarar inte av trycket mot större klubbar men sedan är det mycket som så att många av domarna i denna serien håller lika hög nivå som i valfri Division 4-serie. Patetiskt lågvattenmärke från Klitte och SvFF ikväll.
spalding skrev:Du kan ju inte säga att krigandet var mer värt poäng än 18 avslut varav 10 på mål, 2 i stolpen? Och då är det ändå enklare att ligga med 10 man på egen planhalva än att försöka ta sig igenom det där. Till föregående talare säger jag bara att klart alla kan maska och det gör även storlagen. Men tendensen när lag som FFF kommer till Tele2 är att ni maskar från min1 för att spela av matchen. Det ger liksom en annan syn i domares ögon så situationen skulle sällan uppstå för topplagen.
Brattebobo skrev:Det är bara surt att det disciplinerade krigandet inte får ge en poäng som det var värt. Ja, domslut dåliga och kanske vi stått pall med 11 man. Men som någon sa, eftersom Englund hade ett gult kunde man ju bytt ut honom mot Jacob i ett tidigare läge för att minimera risk för ett rött. Men vi var väl kanske mer värda segern mot AIK än vad vi var värda en pinne i denna match. Jag tycker Djurgården var bra, med ett vägvinnande spel. Det ser mörkt ut för vår del däremot. Korsbandet av på Kizito i första matchen var inte vad vi behövde och nu är vi där vi är. Jag vet inte hur vi ska slå Helsingborg nu som vi behöver göra men hoppet är det sista som överger en.
spalding skrev:Spelare från de lagen du räknar upp skulle ju aldrig stå och maska som FFF spelaren gör heller. Det är knappast så att målet uppstår för att ni är en man mindre. Det var spel mot ett mål hela matchen och till slut gick den in. hade inget med domaren att göra. FFF spelaren fick tillsägelse flera gånger och har man ett gult sen tidigare och försöker mygla bort tid på det sättet kan man inte gnälla på domaren.
spalding skrev:Spelare från de lagen du räknar upp skulle ju aldrig stå och maska som FFF spelaren gör heller. Det är knappast så att målet uppstår för att ni är en man mindre. Det var spel mot ett mål hela matchen och till slut gick den in. hade inget med domaren att göra. FFF spelaren fick tillsägelse flera gånger och har man ett gult sen tidigare och försöker mygla bort tid på det sättet kan man inte gnälla på domaren.
FFF_Klagshamn skrev:Japp helt klart. Domarna klarar inte av trycket mot större klubbar men sedan är det mycket som så att många av domarna i denna serien håller lika hög nivå som i valfri Division 4-serie. Patetiskt lågvattenmärke från Klitte och SvFF ikväll.
Zackie skrev:OK man får säg vad som helst efter utvisningen, men de vi kan vara överens om alla är att hade samma överträdelse skett från spelare i Djurgården, AIK, Hammarby eller MFF hade de ALDRIG blivit nån utvisning, den som påstår nåt annat ljuger!!! Vi måste alltid göra saker bättre o smartare, så är de tyvärr för oss mindre klubbar! Bra krigat idag från samtliga!
FFF-experten skrev:Tycker synd om grabbarna idag. De gör det bra och var nära en pinne återigen... Men det är inte bara otur, det fattas helt enkelt det där sista lilla. Det har varit så i många matcher nu. Dagens match gav några svar tycker jag: 1.Noring såg mycket stabil och trygg ut. Gjorde en felfri match. 2.Englund visade återigen att han är ett bra alternativ på vänsterkanten. 3.Anton Wede bör ingå i startelvan. Löper mycket och är bra på att transportera fram bollen utmed marken. 4.Ademi är duktig men är inte mogen ännu. Dribblar och tappar boll i fel läge vilket gav Djurgården flera livsfarliga omställningslägen. 5.Vi måste omgående hitta en anfallare som kan hota mer i djupled.
FF Kämpa skrev:Då hade han ej bollen
Klacksparkskaos skrev:Ingen tillsägelse? Domaren säger tydligt till honom när han går och börjar dricka vatten istället för att ta inkastet. Uppenbar maskning, solklart kort.
Visar 1 till 30 ( av 46340 poster )