Jag kan inte säga att den här matchen förändrar särskilt mycket i hur jag ser på läget. Förra årets fjärdeval på topp än så länge är vad vi sett hittills förutom en halvlek med Nsima, det går nog inte att förvänta sig mkt mer. Han gör mål idag med trots allt...
Men vi bör ju inte spela ihop anfallet precis före serien drar igång, det där nyförvärvet behöver landa inom kort nu och komma in laget och systemet.
Det som bekymrar mig förutom att vi behöver ha in en anfallare och en ytter till ganska snart är nog Mathisen, man ser lite tendenser till det som man läst HBK:are skriva om. Det håller inte att bjuda på bolltapp på innermittfältet i allsvenskan. Vad har han tillfört så här långt? De andra tre nyförvärven ser man mer tydligt att de kan höja oss, och ingen av dem var tillgängliga idag.
Något positivt: Hampus är tillbaka och har fått känna på en match.
Annars synd att i sumpa cupchanserna direkt, men denna match i sig reser väl inga nya frågor kan jag tycka. Grunden är fortfarande helt OK men många är borta idag, och vi saknar 1-2 offensiva pjäser som behöver värvas in. Men det har man ju vetat länge.