Plus att jag verkligen saknar hallandsderbyna. Det är lite tristare, lite hårdare, lite mindre glädje när man levt med derbyn 2-4 ggr per säsong i fyra år. Lite mindre inspirerande år även för spelarna tänker jag. Helsingborg och Jönköping som är det närmaste vi kommer derbyn i år är annat än Östersund och Sundsvall men är verkligen inga derbyn. Visst är det käckt att möta storlagen som kommer med sina tusentals supportrar, men samtidigt lite dött då vi inte kan/orkar mäta oss med dem på läktaren. Mycket folk och stämningsfullt kanske, men det är något annat med derby. Den där laddningen, spänningen, atmosfären som går att ta på. Tror att både vi och Halmstad mått bra av att få återses nästa år, även om det just nu inte verkar vara det mest sannolika scenariot.
Kan erkänna att jag är sugen på att åka upp till V**berg på torsdag för att få känna av det där lite då BoIS-HBK. Men HBK-Vbg är samtidigt inte riktigt derby på samma nivå som när vi är inblandade, belägna mitt emellan dessa båda ytterligheter/avkrokar.
Kämpa!
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0