Lite negativism från min sida kommer här... Som förhoppningsvis vänds i optimism...!
Vi måste ha ett gedignare anfallsspel som inte bygger bara på omställningar och motståndares misstag. Jacobsen var visst bäst på plan i 2-2-matchen mot blåvitt i U21 igår som innermittfältare? Då är det givet tycker jag att slänga ut Keat ur startelvan och in med honom nu. Keat slänger bort passningar och har väl inte imponerat nämnvärt i år. Vi måste etablera ett anfallsspel av lite annan kaliber, nån som driver upp bollen och får upp laget på innermittfältet, som Anton förra året. Annars blir det knappast några nödvändiga dryga 30 poäng i år utan snarare 15-25 och därmed superettan 2016.
Nu har vi hemmaderby mot HBK. Vi måste våga ta tag i taktpinnen. Lirar vi med samma elva som vanligt från start och blir spelmässigt underlägsna och går på pumpen mot HBK... Då får nånting göras omedelbart efter detta. Som att konsekvent lira in Jacobsen på innermittfältet istf Keat. Vi vinner inte tillräckligt med matcher på att bara backa hem och ligga på kontring.
Jag ser dock gärna att Keat byts ut till förmån för Alex redan på söndag. Nån gång måste det vara dags. Och är inte Calle eller Stoffe hundraprocentiga - ge Kamal chansen från start utan att tveka!
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0