Då säger jag så här; Milinko Pantic.
Arda är en bra fotbollsspelare, det är inget snack om saken, problemet är dock att han spelar i ett väldigt mediokert fotbollslag som omges av ungefär samma turbulens som exempelvis Atlético under mitten och slutet av 90-talet. Jag tror personligen att ledningen planerar att sälja De Gea till MU och Forlán till högstbjudande klubb vilket i så fall skulle ge oss runt €30-33 miljoner att köpa spelare för till sommaren. Målvaktspositionen behöver man inte ens förstärka då vi har Joel som alltid har stått i skuggan av De Gea, han är en riktigt bra målvakt som jag tror väldigt mycket på.
Sedan gäller det att investera i följande positioner:
-en spelskicklig högerback, ingen mångsidig spelare som kan spela på flertalet positioner.
-Mittfältsorganisatör. Inte en mediapunta utan en spelare som organiserar hela spelet bakifrån; bygger upp anfall, höjer och sänker tempo samtidigt som han kan se spelet framför sig. Alla toppklubbar i Primera División har en sådan, det är bara Atlético som saknar en spelare av den karaktären. Håll tummarna för att Barcelona värvar Cesc, då kan vi kanske se Thiago i Atlético.
-En vänsterytter och det får vi antagligen i form av Arda.
Förresten, det är väldigt synd att vi inte tittade närmare på Gary Medel, han är en riktigt bra fotbollsspelare och skulle vara perfekt för balansen.