César Azpilicueta är mer än möjligt för Atlético att värva.
Vem trodde vi kunde få Sergio Asenjo när vi pratade på forum om drömvärvningar förra året?
Los Rojiblancos har ett lite speciellt sätt att göra affärer på med lag som tex Mallorca, Valladollid och Osasuna.
Det är klart Osasuna inte vill släppa César Azpilicueta så lätt, men samtidigt kan de ha behov av att fylla andra positioner där vi har spelare de kan låna eller få i dealen.
Atlético tar oftast reda på klubben svaga lagdelar och sen slänger in spelare i dealen som de behöver.
I Sergio Asenjos fall fick de Diego da Silva Costa för att valladolid hade ett desperat behov av offensiv kraft, sen skulle även Valladollid ha första tjing på issa spelare som Keko tex om han skulle lånas ut.
Oftast lägger man inte direkt cash på bordet utan jobbar runt vissa transfers på ett sätt som gynnar båda lagen, och vissa spelare som kanske inte passar oss, men kan göra nytta för dem.
Osasuna kan säkert få en del cash för César Azpilicueta + Juan Valera, lånekontrakt för Borja, Keko, Miguel och även kanske Jurado.
Skulle mu Atlético vilja värva César Azpilicueta så är jag ganska säker på att man kan få igenom nån sorts deal.
Sen är det hippa storstadslivet i Madrid en ganska lockande destination för de flesta unga spelare att lönenivåerna i Atlético är ganska bra.
I César Azpilicueta ålder tror jag även en given startplats är en viktig faktor för att utvecklas när det gäller klubbval.
Zoran//
Ja, jag har sett Rafinha i många matcher de senaste 2 åren och det är nog ingen störra skillnad på han och Juan Valera nuförtiden.
han ska tacka gud att han byggt något sorts oförtjänt rykte som han fortfarande lever på.
Har pratar med minst 50 Schalke supportrar de senaste året som bara vill bli av med honom.
Med tanke på att Alessio Secco och Jean-Claude Blanc just nu tillsammans bildar en kokosnöt. Så skulle det inte förvåna mig om Rafinha hamnade där tillsammans Kevin Kuranyi för att indleda ännu ett miserabelt år för Bianconeri.
Ibland undrar man om Alessio Secco bara sitter och spelar Football Manager hela tiden?