Ämne: Tack för en lysande ....
Du har aldrig varit ensam om att tycka så utan har, i grund och botten, fått medhåll från majoriteten av forumiterna här på SF. Som sagt, det vi reagerat på är att man inte kan behålla typ fyra spelare, sparka resten och tro att allt ska gå som på räls, utan det hela måste ske succcessivt. Det är verkligheten och spelare har psyke, det är inte FM.
Tidigare så har jag sagt att tre backar borde lämne laget, efter Pablos senaste ingripanden så är jag redo att höja siffran till fyra. Heitinga, Lopez och Perea kan stå som en mycket stabil grund som man kan bygga på. Att komplettera detta med Domínguez, en till spansk mittback samt en bra högerback (läs: ytterback...Resino?) låter som helt rätt sak att göra i mina ögon.
Sen att styrelsen inte kommer att göra det är helt klart oerhört irriterande. Jag tror, liksom Akshay, att en missad Europaplats skulle vara bra för Atlético...ja, om man nu hade haft en vettig styrelse som förstod vad resultat som dessa innebär. Rädslan över att det bara blir mer idiotvärvningar är dock stor, oerhört stor.
Som sagt, jag tror att de flesta håller med om att vår talangfabrik inte används på rätt sätt samt att spelare som Jurado och Diego Costa inte ska slängas bort på det sätt som sker. Men, och det här står jag för, man kan inte behålla två spelare i backlinjen, rensa helt mittfältet, och sedan tro att det ska gå bättre. En successiv förvandnling är vad som behövs.