Jag håller med om Perea, jobbade natt, så jag satt och streamade båda matcherna igår natt, Perea var fullständigt lysande! han raderade bort Kaka, Robinho och Jo från jordens yta, varje gång Brasilien hade ett anfall så var han där, skar av passningar, vann löpdueller och tacklingar, helt magnifik, jag va jävligt stolt över Perea igår. En rolig sekvens där Colombia hade ett kontringsläge efter att Perea snott bollen av Kaka så driven turbo själv upp med bolle längs högerkanten, det kommer 2 brassar mot honom, då gör han en sån Ronaldo fint, han klackar bakom hälen åt sidan i fartenb och byter löprikting innåt i plan, båda brassarna gick grovt på den finten, jag fick kolla 2 gånger om det verkligen var Perea, haha..
Aguero och hela Argentina gjorde en mediker match igår, kan inte komma på nåt tillfälle då dom fick ett enda skott på mål under hela matchen, och Messi ska vi inte prata, Messi spelare för Messi och ingen annan, fanns flera situationer i 3 mot 3 eller liknande då han kund ha släppt bollen till frispringande Kun eller Milito, men han passar ju bara när han vet att det finns läge att få en väggpass tillbaka, tragiskt, kan inte annat än hålla med Maradona ju mer jag kollar på Messi.