La Cibeles//
Depor, Celta och Betis har långt ifrån den bredd på truppen som dagens Atleti har,jag tror vi har den flexibilaste truppen i Europa, tex både Maxi och Luis Garcia kan spela forward om Forlan, Kun eller Pongolle måste varvas av, Hetinga kan spela mittback, högerback och def mittfältare, Perea och Ujfalusi kan spela både mitt och höger + Pablo, vi har 2 vänsterbackar, 2 bra målvakter och som det ser ut nu en mittfältsbesättning på 150 spelare, sen kommer det kanske 2 till, inte säkert, men vi är mycket väl förberedda för det hårda schemat, för en gångs skull har vi planerat bra.
Sen har nu Atletico ett helt annat självförtroende som lag, speciellt efter igår, det hände nåt igår i luften som gjorde att Atletico som klubb mentalt tog ett steg till nästa nivå, lämna bakom sig en del av förbannelsen, jag kände kärleken ända från Vicente Calderon, har aldrig upplevt nåt sånt förut, denna vinst var på nåt sätt viktigare för spelarna, fansen och klubben än att gå till CL, jag tänker inte ens på att vi är i CL längre, utan bara känslan av att vi blev nåt mycket större igår, större än CL faktiskt, vi blev en fungerande familj, Forlan visade det igår med sin målgest, Maradona har blivit en Rojiblanco med helipopterviftande rödvit näsduk, Maniche har förlåtits, Perea kan slå inlägg och den kärlek som skickades upp i Madrid nattens himmel nådde varenda Rojiblanco i hela världen och alla rös samtidigt, CL är inte viktigt, det som hände igår är viktigare, ni må vara ett stabilt topplag, men efter igår så Atletico skapat en urkraft av kärlek, vilja och vinnarskalle, och den kommer många få känna på under säsongen, se upp, we are back!
Atleti! Atleti! Atletico de Madrid!