Jag håller med nedanstående skrivare.
Dessutom gjorde man en relativt stor vinst ekonomiskt, även om resultaten på planen uteblev. Personligen skulle jag hellre velat se segrar i försäsongsmatcherna än exempelvis en vinst på det ekonomiska planet, men på det hela måste man se touren som om inte en succé så i alla fall en bra sådan.
Det viktigaste på försäsongen, och nu är det minsann viktigare än någonsin, är att få ihop ett spelande och väl fungerande kollektiv, och visst såg man glimtar av detta när man satt uppe hela nätterna för att se sina röd-vita hjältar.
Vad jag däremot håller med Spiders på, är angående skillnaden mellan spelare som David Silva och Juan Riquelme.
Silva är en oerhört skicklig spelare, och givetvis, givetvis, skulle jag blivit glad om han nu skulle anlänt till Madrid. Men jag kan inte undgå att tycka Riquelme är en betydligt bättre playmaker, Silva känns inte som en utpräglad "10", såsom Riquelme.
Angående svårighetsgraden på försäsongsmatcherna sedan. Lagen vi mötte i Mexico kändes som en relativt bra värdemätare, lag i kategorin "mitt i mellan". De är absolut inte dåliga, men inte heller av en riktig värdemätare likt Liverpool, Juventus, Inter eller något liknande. Jag skulle mycket gärna sett att truppen fick sig en rejäl genomkörare mot ett lag från det europeiska toppskiktet. Varför inte mot Fernando Torres och hans nya lag?