Det såg bra ut med Simão, Forlán och Maxi på planen, men problemet är att de håller i bollen lite för länge när den sista passningen ska komma. Sen måste väl en mittfältare eller ytterback följa med upp i anfallet för att öppna upp ytterligare, men överlag tyckte jag ändå det såg ganska bra ut för då laget bara har tränat sen förra måndagen.
I slutet kroknar ju hela laget, men det är den fysiska delen och då kommer även misstagen. Coupet ville mycket, men var också lite fladdrig även om det bara var en gång han kunde ställt till det för sig själv.
Pernía MÅSTE dra på sig ett gult kort, som vanligt med andra ord.
Ufo tröttnade rejält i slutet och därav misstaget vid friläget som Coupet gjorde en utmärkt räddning på.
Det saknas två saker, en Agüero och en playmaker som kan slå den avgörande passningen, men även skjuta samt fylla på,
Seitaridis hade lite problem mot Villaluz i början, men jag tycker ändå han skötte sig relativt bra. Pablo får nästan ta på sig målet tillsammans med Seitaridis, mer press och bättre positionsspel så hade de aldrig gjort mål.
Passningsspelet måste dock förbättras och det väldigt mycket. Sen tycker jag yttermittfältarna ska våga gå 1-mot-1, det är värt det om man nu skulle förlora bollen, man spelar ju trots allt träningsmatcher nu..