Tänkte också på Svennis då han är exakt den tränaren som höjer klubbar i våran "kategori" till guldambitioner som Benfica och Lazio tex.
Unai och Laudrup skulle bli fel då det är Aguirre syndrom på dom, dvs en bra säsong och Atleti anställer han.
Svennis har erfarenhet och har tagit lag i våran "kategori" till guld.
Precis som Daniel skrev så var det en sak som irriterande mig otroligt mycket i början på säsongen med Aguirre, som jag även förbannade han över och gick grubblande med, det va att han gick ut i media innan säsongstart och sa att vi ska försöka ta en CL plats, såhär och sådär mycket poäng behövs för att göra det, istället för att hålla käften, vara diplomatisk och sen säga till spelarna att sikta på guld, för det är vi kapabla av, men inte Aguirre då da.
Om du vill sälja nåt för 600 kr så säger du 800 kr till köparen, men om du ha varan sålt för 400 kr, så kan du säga 600 kr.
Att sikta in sig på guldet ger en tryggare jakt på CL än att bara sikta på CL.
Det ser vi resultatet av just nu, hur spelarna är bekväma i sin lilla ledning med 2 poäng, för att dom inte har ambitioner att dra ifrån, signerat Aguirres media babbel.
Spelare som Miguel, Braulio, Juradao och Diego kommer ruttna bort under Aguirres ledning, det finns många lag som skulle ge armar och ben för såna talanger.
Jag ryser när jag tänker på vad det hade blivit av Torres om Aguirre varit i klubben för 5-6 år sen, Camacho har bara tagits in av ren desperation då den skämt till tränare skickat iväg lagets bästa spelare under vårsäsongen, dvs Maniche utan att ens ha tanken att ersätta han under vinterfönstret, med Uefa, CdR och Ligan kvar, vad tänker han med, ååhhhh!! vad förbannad jag blir!! hur kan vara så jävla fucking okompetent!!
För mig skulle Svennis vara perfekt, en blandning av taktik och kompetens.
Svennis har aldrig varit nånstans där hans spelare inte respekterat och lyssnat på han, han har även respekt från spelare som inte spelat för han, det säger mycket.
Många spelar har uttalat sig att han är som en vän/far, har personlig kontakt med spelare och ger mycket kärlek och hopp, men är även som flesta pappor sträng när det gäller.
Skulle Svennis komma till oss skulle jag bli överlycklig då han har mer fotbollskompetens i sin tånagel än vad Aguirre har i hela kroppen, att ta guld med lag som Lazio och Benfica, dessutom föra England långt i flera mästerskap är mer än vad Aguirre någånsin kan drömma om.
Svennis effekten känner brittisk FA av nu ganska starkt, det lär även Man C göra nästa säsong när dom är tillbaka på sin vanliga 18 plats igen.
Så länge vi fortsätter värva one season wonder tränare som tex Aguirre, Unai och Laudrup så kommer vi ingen vart.
Vi behöver en meriterad tränare som kan få ordning på hela klubben, dess mentalitet, spelet och spelarna i några år, sen kan vi titta på Unai och Laudrup.